Skip to main content
Erschienen in:

23.03.2020 | Ideas and Innovations

A modified endoscopic technique for the repair of isolated orbital floor fractures

verfasst von: Mohamed Hazem Abdelazem, Özgür Erdogan, Tarek Ahmed Awad

Erschienen in: European Journal of Plastic Surgery | Ausgabe 4/2020

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Endoscopically assisted transantral approach has been used since more than 2 decades for the repair of orbital floor fractures. Its popularity has increased worldwide as it overcomes most of the disadvantages of traditional techniques such as visible scar, ectropion, entropion, eyelid shortening, and impaired visibility of the posterior edge of the defect. There are different endoscopic approaches for orbital floor repair. In this article, we present our endoscopic surgical technique to repair isolated orbital floor fractures using titanium mesh with a tight-fit fixation. The technique was used in 5 patients, and the minimum postoperative follow time was 3 months.
Level of evidence: Level V, therapeutic study.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Dubois L, Jansen J, Schreurs R, Maal TJ, Essig H et al (2015) Predictability in orbital reconstruction: a human cadaver study. Part I:Endoscopic-assisted orbital reconstruction. J Craniomaxillofac Surg 43:2034–2041CrossRef Dubois L, Jansen J, Schreurs R, Maal TJ, Essig H et al (2015) Predictability in orbital reconstruction: a human cadaver study. Part I:Endoscopic-assisted orbital reconstruction. J Craniomaxillofac Surg 43:2034–2041CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Chen CT, Chen YR (2001) Endoscopically assisted repair of orbital floor fractures. Plast Reconstr Surg 108:2011–2018CrossRef Chen CT, Chen YR (2001) Endoscopically assisted repair of orbital floor fractures. Plast Reconstr Surg 108:2011–2018CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Moura LB, Gabrielli MA, Gabrielli MF, Filho VA (2017) Reconstruction of orbital floor defects assisted by transantral endoscopy. Oral Maxillofac Surg 21:65–68CrossRef Moura LB, Gabrielli MA, Gabrielli MF, Filho VA (2017) Reconstruction of orbital floor defects assisted by transantral endoscopy. Oral Maxillofac Surg 21:65–68CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Boffano P, Roccia F, Zavattero E, Dediol E, Uglešić V, Kovačič Ž, Vesnaver A, Konstantinović VS, Petrović M, Stephens J, Kanzaria A, Bhatti N, Holmes S, Pechalova PF, Bakardjiev AG, Malanchuk VA, Kopchak AV, Galteland P, Mjøen E, Skjelbred P, Koudougou C, Mouallem G, Corre P, Løes S, Lekven N, Laverick S, Gordon P, Tamme T, Akermann S, Karagozoglu KH, Kommers SC, Forouzanfar T (2015) European Maxillofacial Trauma (EURMAT) project: a multicentre and prospective study. J Craniomaxillofac Surg 43:62–70CrossRef Boffano P, Roccia F, Zavattero E, Dediol E, Uglešić V, Kovačič Ž, Vesnaver A, Konstantinović VS, Petrović M, Stephens J, Kanzaria A, Bhatti N, Holmes S, Pechalova PF, Bakardjiev AG, Malanchuk VA, Kopchak AV, Galteland P, Mjøen E, Skjelbred P, Koudougou C, Mouallem G, Corre P, Løes S, Lekven N, Laverick S, Gordon P, Tamme T, Akermann S, Karagozoglu KH, Kommers SC, Forouzanfar T (2015) European Maxillofacial Trauma (EURMAT) project: a multicentre and prospective study. J Craniomaxillofac Surg 43:62–70CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Cohen E, Spierer O (2018) Dry eye post-laser-assisted in situ keratomileusis: major review and latest updates. J Ophthalmol 2018:4903831CrossRef Cohen E, Spierer O (2018) Dry eye post-laser-assisted in situ keratomileusis: major review and latest updates. J Ophthalmol 2018:4903831CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Cheong EC, Chen CT, Chen YR (2009) Endoscopic management of orbital floor fractures. Facial Plast Surg 25:8–16CrossRef Cheong EC, Chen CT, Chen YR (2009) Endoscopic management of orbital floor fractures. Facial Plast Surg 25:8–16CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Farwell DG, Strong EB (2006) Endoscopic repair of orbital floor fractures. Facial Plast Surg Clin North Am 14:11–16CrossRef Farwell DG, Strong EB (2006) Endoscopic repair of orbital floor fractures. Facial Plast Surg Clin North Am 14:11–16CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Kakibuchi M, Fukazawa K, Fukuda K, Yamada N, Matsuda K, Kawai K, Tomofuji S, Sakagami M (2004) Combination of transconjunctival and endonasal-transantral approach in the repair of blowout fractures involving the orbital floor. Br J Plast Surg 57:37–44CrossRef Kakibuchi M, Fukazawa K, Fukuda K, Yamada N, Matsuda K, Kawai K, Tomofuji S, Sakagami M (2004) Combination of transconjunctival and endonasal-transantral approach in the repair of blowout fractures involving the orbital floor. Br J Plast Surg 57:37–44CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Persons BL, Wong GB (2002) Transantral endoscopic orbital floor repair using resorbable plate. J Craniofac Surg 13:483–488CrossRef Persons BL, Wong GB (2002) Transantral endoscopic orbital floor repair using resorbable plate. J Craniofac Surg 13:483–488CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Scolozzi P, Jaques B (2008) Computer-aided volume measurement of posttraumatic orbits reconstructed with AO titanium mesh plates: accuracy and reliability. Ophthalmic Plast Reconstr Surg 24:383–389CrossRef Scolozzi P, Jaques B (2008) Computer-aided volume measurement of posttraumatic orbits reconstructed with AO titanium mesh plates: accuracy and reliability. Ophthalmic Plast Reconstr Surg 24:383–389CrossRef
Metadaten
Titel
A modified endoscopic technique for the repair of isolated orbital floor fractures
verfasst von
Mohamed Hazem Abdelazem
Özgür Erdogan
Tarek Ahmed Awad
Publikationsdatum
23.03.2020
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
European Journal of Plastic Surgery / Ausgabe 4/2020
Print ISSN: 0930-343X
Elektronische ISSN: 1435-0130
DOI
https://doi.org/10.1007/s00238-020-01645-9

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Verbände und Cremes gegen Dekubitus: „Wir wissen nicht, was sie bringen!“

Die Datenlage zur Wirksamkeit von Verbänden oder topischen Mitteln zur Prävention von Druckgeschwüren sei schlecht, so die Verfasser einer aktuellen Cochrane-Studie. Letztlich bleibe es unsicher, ob solche Maßnahmen den Betroffenen nutzen oder schaden.

Nackenschmerzen nach Bandscheibenvorfall: Muskeltraining hilft!

Bei hartnäckigen Schmerzen aufgrund einer zervikalen Radikulopathie schlägt ein Team der Universität Istanbul vor, lokale Steroidinjektionen mit einem speziellen Trainingsprogramm zur Stabilisierung der Nackenmuskulatur zu kombinieren.

US-Team empfiehlt Gastropexie nach Hiatushernien-Op.

Zur Vermeidung von Rezidiven nach Reparatur einer paraösophagealen Hiatushernie sollte einem US-Team zufolge der Magen bei der Op. routinemäßig an der Bauchwand fixiert werden. Das Ergebnis einer randomisierten Studie scheint dafür zu sprechen.

Mit Lidocain kommt der Darm nicht schneller in Schwung

Verzögertes Wiederanspringen der Darmfunktion ist ein Hauptfaktor dafür, wenn Patientinnen und Patienten nach einer Kolonresektion länger als geplant im Krankenhaus bleiben müssen. Ob man diesem Problem mit Lidocain vorbeugen kann, war Thema einer Studie.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.