Skip to main content
main-content

23.07.2019 | Original Article | Ausgabe 6/2019

Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research 6/2019

A Systematic Review and Meta-analysis of Recovery Educational Interventions for Mental Health Professionals

Zeitschrift:
Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research > Ausgabe 6/2019
Autoren:
Francisco José Eiroa-Orosa, Helena García-Mieres
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10488-019-00956-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The history of mental health care has been marked by various struggles in maintaining the dignity of service users. Some reform movements have started to use educational strategies aimed at the beliefs and attitudes of professionals, as well as changing the way that practice is carried out. This paper intends to systematically review and synthesize studies assessing awareness and training activities for mental health professionals covering aspects related to recovery, empowerment, and in general, rights-based care to achieve full citizenship of mental health services users. We reviewed 26 articles and were able to include 14 of them in meta-analytic calculations. Our results at the qualitative level show an evolution of the literature towards better quality designs and focus on aspects related to the impact and maintenance of the effects of these training activities. Meta-analytic calculations found high heterogeneity but no risk of biases and low-to moderate effect sizes with a statistically significant impact on beliefs and attitudes but not on practices. The importance of this information in improving and advancing these educational activities is addressed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de.

Jetzt e.Med zum Sonderpreis bestellen!

Sichern Sie sich jetzt Ihr e.Med-Abo und sparen Sie 50 %!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Zusatzmaterial
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2019

Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research 6/2019 Zur Ausgabe
  1. Sie können e.Med Neurologie & Psychiatrie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  2. Sie können e.Med Neurologie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  3. Sie können e.Med Psychiatrie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.