Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 3/2017

09.03.2017 | Original Article

Aesthetic Eyebrow Reconstruction with an Expanded Scalp Island Flap Pedicled by the Superficial Temporal Artery

verfasst von: Xing yuan Pang, Jun Ren, Wei Xu, Rui Wan, Wei Yuan, Ying Shu

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 3/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Purpose

This case study demonstrates a new operative method of eyebrow reconstruction, in which the hair density of the reconstructed eyebrow is controlled by the surgeon and is more similar to that of the uninjured side, resulting in a more natural facial expression and greater aesthetic value for our patients.

Materials and Methods

The operation was divided into two stages: Stage 1: Implantation of a soft tissue expander into the corresponding subgaleal position of the parietal branch of the superficial temporal artery on the injured side, followed by dilation of the expander until the density of the hair on the expanded scalp reached a suitable value and was lower than that of the uninjured eyebrow. Stage 2: Harvesting of the scalp island flap pedicled by the superficial temporal artery, the end of which was attached to the expanded scalp, followed by the downward movement of the flap to the defect site of the eyebrow via a subcutaneous tunnel, resulting in new eyebrow formation.

Results

In eight cases who were monitored for 4–16 months of follow-up, almost all of the reconstructed eyebrows successfully assumed a desirable shape and exhibited a natural appearance, which was consistent with preoperative expectations; the transplanted hairs were highly similar to those of the original eyebrows. All participants remained healthy after the operation, which was indicated by sufficient blood supply to the expanded flap and normal growth of a new eyebrow without postoperative complications.

Conclusion

Our study demonstrated the excellent performance of an innovative procedure in which a expanded scalp island flap pedicled by the superficial temporal artery was used in the construction of a new eyebrow. It can be performed very safely and reliably to ensure expected results.

Level of Evidence V

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Ergün SS, Sahinoglu K (2003) Eyebrow transplantation. Ann Plast Surg 5:584–586CrossRef Ergün SS, Sahinoglu K (2003) Eyebrow transplantation. Ann Plast Surg 5:584–586CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Toscani M, Fioramonti P, Ciotti M et al (2011) Single follicular unit hair transplantation to restore eyebrows. Dermatol Surg 37:1153–1158CrossRefPubMed Toscani M, Fioramonti P, Ciotti M et al (2011) Single follicular unit hair transplantation to restore eyebrows. Dermatol Surg 37:1153–1158CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Trussler AP, Stephan P, Hatef D et al (2010) The frontal branch of the facial nerve across the zygomatic arch: anatomical relevance of the high-SMAS technique. Plast Reconstr Surg 125:1221CrossRefPubMed Trussler AP, Stephan P, Hatef D et al (2010) The frontal branch of the facial nerve across the zygomatic arch: anatomical relevance of the high-SMAS technique. Plast Reconstr Surg 125:1221CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat Agarwal CA, Mendenhall SD 3rd, Foreman KB et al (2010) The course of the frontal branch of the facial nerve in relation to fascial planes: an anatomic study. Plast Reconstr Surg 125:532CrossRefPubMed Agarwal CA, Mendenhall SD 3rd, Foreman KB et al (2010) The course of the frontal branch of the facial nerve in relation to fascial planes: an anatomic study. Plast Reconstr Surg 125:532CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Ko J-H, Huang Y-H, Kuo T-T (2012) Hair counts from normal scalp biopsy in Taiwan. Dermatol Surg 38:1516–1520CrossRefPubMed Ko J-H, Huang Y-H, Kuo T-T (2012) Hair counts from normal scalp biopsy in Taiwan. Dermatol Surg 38:1516–1520CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Vachiramon A, Aghabeigi B, Crean St-John (2004) Eyebrow reconstruction using composite graft and microsurgical transplant. Int J Oral Maxillofac Surg 33:504–508CrossRefPubMed Vachiramon A, Aghabeigi B, Crean St-John (2004) Eyebrow reconstruction using composite graft and microsurgical transplant. Int J Oral Maxillofac Surg 33:504–508CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Scevola S, Nicoletti G, Randisi F et al (2014) Refinements in brow reconstruction: synergy between plastic surgery and aesthetic medicine. Photomed Laser Surg 32:113–116CrossRefPubMedPubMedCentral Scevola S, Nicoletti G, Randisi F et al (2014) Refinements in brow reconstruction: synergy between plastic surgery and aesthetic medicine. Photomed Laser Surg 32:113–116CrossRefPubMedPubMedCentral
8.
Zurück zum Zitat Pensler JM, Dillon B, Parry SW (1985) Reconstruction of the eyebrow in the pediatric burn patient. Plast Reconstr Surg 76:434CrossRefPubMed Pensler JM, Dillon B, Parry SW (1985) Reconstruction of the eyebrow in the pediatric burn patient. Plast Reconstr Surg 76:434CrossRefPubMed
9.
Zurück zum Zitat Omranifard M, Doosti MI (2010) A trial on subcutaneous pedicle island flap for eyebrow reconstruction. Burns 36:692–697CrossRefPubMed Omranifard M, Doosti MI (2010) A trial on subcutaneous pedicle island flap for eyebrow reconstruction. Burns 36:692–697CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Gho C, Neumann M (2014) Restoration of the eyebrows by hair transplantation. Facial Plast Surg 30:214–218CrossRefPubMed Gho C, Neumann M (2014) Restoration of the eyebrows by hair transplantation. Facial Plast Surg 30:214–218CrossRefPubMed
11.
12.
Zurück zum Zitat Laorwong K, Pathomvanich D, Bunagan K (2009) Eyebrow transplantation in Asians. Dermatol Surg 35:496–503CrossRefPubMed Laorwong K, Pathomvanich D, Bunagan K (2009) Eyebrow transplantation in Asians. Dermatol Surg 35:496–503CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Aesthetic Eyebrow Reconstruction with an Expanded Scalp Island Flap Pedicled by the Superficial Temporal Artery
verfasst von
Xing yuan Pang
Jun Ren
Wei Xu
Rui Wan
Wei Yuan
Ying Shu
Publikationsdatum
09.03.2017
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 3/2017
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-016-0736-4

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

Aesthetic Plastic Surgery 3/2017 Zur Ausgabe

Historical Notes

Editor’s Note

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.