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08.08.2023 | Review Article

Antifungal Resistance, Susceptibility Testing and Treatment of Recalcitrant Dermatophytosis Caused by Trichophyton indotineae: A North American Perspective on Management

verfasst von: Aditya K. Gupta, Shruthi Polla Ravi, Tong Wang, Elizabeth A. Cooper, Sara A. Lincoln, Hui-Chen Foreman, Wayne L. Bakotic

Erschienen in: American Journal of Clinical Dermatology | Ausgabe 6/2023

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Abstract

There is an ongoing epidemic of chronic, relapsing dermatophytoses caused by Trichophyton indotineae that are unresponsive to one or multiple antifungal agents. Although this new species may have originated from the Indian subcontinent, there has been a notable increase of its reporting in other countries. Based on current literature, antifungal susceptibility testing (AFST) showed a large variation of terbinafine minimum inhibitory concentrations (MICs) (0.04 to ≥ 32 µg/ml). Elevated terbinafine MICs can be attributed to mutations in the squalene epoxidase gene (single mutations: Leu393Phe, Leu393Ser, Phe397Leu, and double mutations: Leu393Phe/Ala448Thr, Phe397Leu/Ala448Thr). Itraconazole MICs had a lower range when compared with that of terbinafine (0.008–16 µg/ml, with most MICs falling between 0.008 µg/ml and < 1 µg/ml). The interpretation of AFST results remains challenging due to protocol variations and a lack of established breakpoints. Adoption of molecular methods for resistance detection, coupled with AFST, may provide a better evaluation of the in vitro resistance status of T. indotineae. There is limited information on treatment options for patients with confirmed T. indotineae infections by molecular diagnosis; preliminary evidence generated from case reports and case series points to itraconazole as an effective treatment modality, while terbinafine and griseofulvin are generally not effective. For physicians working outside of endemic regions, there is currently an unmet need for standardized clinical trials to establish treatment guidelines; in particular, combination therapy of oral and topical agents (e.g., itraconazole and ciclopirox), as well as with other azoles (i.e., fluconazole, voriconazole, ketoconazole), warrants further investigation as multidrug resistance is a possibility for T. indotineae.
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Metadaten
Titel
Antifungal Resistance, Susceptibility Testing and Treatment of Recalcitrant Dermatophytosis Caused by Trichophyton indotineae: A North American Perspective on Management
verfasst von
Aditya K. Gupta
Shruthi Polla Ravi
Tong Wang
Elizabeth A. Cooper
Sara A. Lincoln
Hui-Chen Foreman
Wayne L. Bakotic
Publikationsdatum
08.08.2023
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
American Journal of Clinical Dermatology / Ausgabe 6/2023
Print ISSN: 1175-0561
Elektronische ISSN: 1179-1888
DOI
https://doi.org/10.1007/s40257-023-00811-6

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Alopezie: Dosisreduktion von Baricitinib auf dem Prüfstand

Wenn die Behandlung mit Baricitinib bei Alopecia areata nach 52 Wochen klinisch anspricht, kann die Dosis unter Umständen reduziert werden. Dies legen zumindest die Ergebnisse einer Substudie von BRAVE-AA2 nahe.

Wie gefährlich sind suspekte Veränderungen in der Mundhöhle?

Wie hoch ist das Risiko, dass sich aus einer bereits verdächtigen Veränderung der Mundschleimhaut ein Karzinom entwickelt? Ein US-Team hat dazu das Patientenregister der Universität San Francisco ausgewertet.

Chronische Rhinitis mit Botox lindern

Eine Injektion von Botulinumtoxin A in die Nasenmuscheln lindert Beschwerden einer chronischen Rhinitis für etwa zwei bis drei Monate. Vor allem Personen mit allergischer Rhinitis können davon profitieren.

Neue Creme gegen Melasmen

Eine Creme mit Alpha-Arbutin und Kojisäure hat sich in einer neuen Studie als wirksam zur Therapie von Melasmen erwiesen. Sie war ebenso effektiv wie eine Triple-Combination-Creme, es traten aber weniger Rezidive und Nebenwirkungen auf.

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