Skip to main content
Erschienen in:

10.01.2022 | ASO Author Reflections

ASO Author Reflections: Assessment of Transduodenal Ampullectomy as a Feasible Option Compared with Pancreaticoduodenectomy

verfasst von: Eun-Ki Min, MD, Seung Soo Hong, MD, Ji Su Kim, MD, Munseok Choi, MD, Hyeo Seong Hwang, MD, Chang Moo Kang, MD, PhD, Woo Jung Lee, MD, PhD, Dong Sup Yoon, MD, PhD, Ho Kyoung Hwang, MD, PhD

Erschienen in: Annals of Surgical Oncology | Ausgabe 4/2022

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

Pancreaticoduodenectomy (PD), which has been performed most frequently for ampullary carcinoma, still causes a nonnegligible rate of surgical complications.1 A less invasive local resection, transduodenal ampullectomy (TDA), has been attempted for early stage cancers confined to the ampulla of Vater (AoV) or sphincter of Oddi (carcinoma in situ or pT1). Certain centers have performed TDA with lymph node dissection (LND) and achieved oncologic outcomes comparable to PD in early AoV cancer.2,3 These studies suggest that TDA with LND might be a viable surgical treatment for patients unfit for PD. However, the extent of adequate regional LND is still unknown, and previous studies have been limited by sample size or short duration of follow-up. Accordingly, the role of TDA in early AoV cancers remains inconclusive. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Gouma DJ, van Geenen RC, van Gulik TM, et al. Rates of complications and death after pancreaticoduodenectomy: risk factors and the impact of hospital volume. Ann Surg. 2000;232:786–95.CrossRef Gouma DJ, van Geenen RC, van Gulik TM, et al. Rates of complications and death after pancreaticoduodenectomy: risk factors and the impact of hospital volume. Ann Surg. 2000;232:786–95.CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Beger HG, Treitschke F, Gansauge F, Harada N, Hiki N, Mattfeldt T. Tumor of the ampulla of Vater: experience with local or radical resection in 171 consecutively treated patients. Arch Surg. 1999;134:526–32.CrossRef Beger HG, Treitschke F, Gansauge F, Harada N, Hiki N, Mattfeldt T. Tumor of the ampulla of Vater: experience with local or radical resection in 171 consecutively treated patients. Arch Surg. 1999;134:526–32.CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Gao Y, Zhu Y, Huang X, Wang H, Huang X, Yuan Z. Transduodenal ampullectomy provides a less invasive technique to cure early ampullary cancer. BMC Surg. 2016;16:36.CrossRef Gao Y, Zhu Y, Huang X, Wang H, Huang X, Yuan Z. Transduodenal ampullectomy provides a less invasive technique to cure early ampullary cancer. BMC Surg. 2016;16:36.CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Askew J, Connor S. Review of the investigation and surgical management of resectable ampullary adenocarcinoma. HPB. 2013;15:829–38.CrossRef Askew J, Connor S. Review of the investigation and surgical management of resectable ampullary adenocarcinoma. HPB. 2013;15:829–38.CrossRef
Metadaten
Titel
ASO Author Reflections: Assessment of Transduodenal Ampullectomy as a Feasible Option Compared with Pancreaticoduodenectomy
verfasst von
Eun-Ki Min, MD
Seung Soo Hong, MD
Ji Su Kim, MD
Munseok Choi, MD
Hyeo Seong Hwang, MD
Chang Moo Kang, MD, PhD
Woo Jung Lee, MD, PhD
Dong Sup Yoon, MD, PhD
Ho Kyoung Hwang, MD, PhD
Publikationsdatum
10.01.2022
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
Annals of Surgical Oncology / Ausgabe 4/2022
Print ISSN: 1068-9265
Elektronische ISSN: 1534-4681
DOI
https://doi.org/10.1245/s10434-021-11287-1

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Verbände und Cremes gegen Dekubitus: „Wir wissen nicht, was sie bringen!“

Die Datenlage zur Wirksamkeit von Verbänden oder topischen Mitteln zur Prävention von Druckgeschwüren sei schlecht, so die Verfasser einer aktuellen Cochrane-Studie. Letztlich bleibe es unsicher, ob solche Maßnahmen den Betroffenen nutzen oder schaden.

Nackenschmerzen nach Bandscheibenvorfall: Muskeltraining hilft!

Bei hartnäckigen Schmerzen aufgrund einer zervikalen Radikulopathie schlägt ein Team der Universität Istanbul vor, lokale Steroidinjektionen mit einem speziellen Trainingsprogramm zur Stabilisierung der Nackenmuskulatur zu kombinieren.

US-Team empfiehlt Gastropexie nach Hiatushernien-Op.

Zur Vermeidung von Rezidiven nach Reparatur einer paraösophagealen Hiatushernie sollte einem US-Team zufolge der Magen bei der Op. routinemäßig an der Bauchwand fixiert werden. Das Ergebnis einer randomisierten Studie scheint dafür zu sprechen.

Mit Lidocain kommt der Darm nicht schneller in Schwung

Verzögertes Wiederanspringen der Darmfunktion ist ein Hauptfaktor dafür, wenn Patientinnen und Patienten nach einer Kolonresektion länger als geplant im Krankenhaus bleiben müssen. Ob man diesem Problem mit Lidocain vorbeugen kann, war Thema einer Studie.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.