Zum Inhalt

BREAST-Q REACT: Qualitative Assessment of the Design, Functionality, and Clinical Utility of a New Score Interpretation Tool

  • 03.04.2024
  • Breast Oncology
Erschienen in:

Abstract

Background

The BREAST-Q real-time engagement and communication tool (REACT) was developed to aid with BREAST-Q score interpretation and guide patient-centered care.

Objective

The purpose of this qualitative study was to examine the perspectives of patients and providers on the design, functionality, and clinical utility of REACT and refine the REACT based on their recommendations.

Methods

We conducted three patient focus groups with women who were at least 6 postoperative months from their postmastectomy breast reconstruction, and two provider focus groups with plastic surgeons, breast surgeons, and advanced practice providers. Focus groups were audio-taped, transcribed verbatim, and analyzed thematically.

Results

A total of 18 breast reconstruction patients and 14 providers participated in the focus groups. Themes identified by thematic analysis were organized into two categories: (1) design and functionality, and (2) clinical utility. On the design and functionality of REACT, four major themes were identified: visual appeal and usefulness; contextualizing results; ability to normalize patients’ experiences, noting participants’ concerns; and suggested modifications. On the clinical utility of REACT, three major themes were identified: potential to empower patients to communicate with their providers; increase patient and provider motivation to engage with the BREAST-Q; and effective integration into clinical workflow.

Conclusion

Patients and providers in this qualitative study indicated that with some modifications, REACT has a great potential to elevate the clinical utility of the BREAST-Q by enhancing patient–provider communication that can lead to patient-centered, clinically relevant action recommendations based on longitudinal BREAST-Q scores.
Titel
BREAST-Q REACT: Qualitative Assessment of the Design, Functionality, and Clinical Utility of a New Score Interpretation Tool
Verfasst von
Minji Kim, BS
Jaime L. Gilliland, MA
Mei-fan Parnes, MS
Cayla Bruce, PA-C
Carrie S. Stern, MD
Robert J. Allen Jr., MD
Andrea L. Pusic, MD, MHS
Audree B. Tadros, MD, MPH
Jonas A. Nelson, MD, MPH
Publikationsdatum
03.04.2024
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
Annals of Surgical Oncology / Ausgabe 7/2024
Print ISSN: 1068-9265
Elektronische ISSN: 1534-4681
DOI
https://doi.org/10.1245/s10434-024-15185-0
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Ergonomie im OP eklatant vernachlässigt!

Das Thema Ergonomie am Arbeitsplatz wird in chirurgischen Abteilungen viel zu oft stiefmütterlich behandelt. Die Konsequenzen macht die ERGO-Studie deutlich: Fehlhaltungen und Schmerzen hängen demnach eng zusammen.

Vor der TAVI erst noch eine PCI?

Relevante Koronarstenosen vor einer Transkatheter-Aortenklappen-Intervention (TAVI) interventionell statt rein medikamentös zu behandeln, bietet Registerdaten zufolge einen überschaubaren klinischen Nutzen zum Preis eines erhöhten Blutungsrisikos.

Ältere OP-Patienten profitieren von speziellen Versorgungspfaden

Ob älteren Menschen mit geplanter Operation im Krankenhaus ein geriatrischer Versorgungspfad offensteht oder nicht, hat Konsequenzen für die Dauer des stationären Aufenthalts.

Langzeitdaten bestätigen Nutzen der frühen Ileozökalresektion bei M. Crohn

Bei M. Crohn mit isoliertem Befall der Ileozökalregion scheint die frühzeitige chirurgische Therapie auch auf lange Sicht eine gute Alternative zu Biologika zu sein. Zehn Jahre nach der OP waren in der LIR!C-Studie noch deutlich mehr Patienten therapiefrei in Remission.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

Bildnachweise
Abdominelle laparoskopische Operation/© Игорь Гончаров / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen), OP-Vorbereitung einer Seniorin/© sturti / Getty Images / iStock (Symbolbild mit Fotomodellen), Laparoskopische Operation/© Nekrasov / Stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen)