Skip to main content
main-content

31.05.2016 | Original Article | Ausgabe 9/2017

European Spine Journal 9/2017

Can standard anterior Smith-Robinson supramanubrial approach be utilized for approach down to T2 or T3?

Zeitschrift:
European Spine Journal > Ausgabe 9/2017
Autoren:
Weerasak Singhatanadgige, Lukas P. Zebala, Panya Luksanapruksa, K. Daniel Riew
Wichtige Hinweise
IRB ID #: 201411078.
From: The Washington University in St. Louis Institutional Review Board.

Abstract

Purpose

The aim of this study was to determine a plain radiographic criterion for determining the feasibility of using the standard anterior Smith-Robinson supramanubrial approach for anterior surgery down to T2 or T3.

Methods

The surgical database (2002–2014) was searched to identify patients with anterior cervical surgery to T2 or T3. A method to determine whether a standard anterior Smith-Robinson approach can be used to operate on the upper thoracic levels was evaluated. The surgeon chose the surgical approach preoperatively using a lateral radiograph by determining if a line from the intended skin incision to the lower instrumented level (LIV) passed above the top of the manubrium. If so, a standard Smith-Robinson approach was selected. Another spine surgeon then analyzed all patients who had anterior thoracic fusion to T2 or below. The lateral radiographs were retrospectively reviewed.

Results

A total of 44 patients who underwent anterior surgery down to T2 or T3 vertebrae were identified. T2 was the LIV in 39 patients. T3 was the LIV in five patients. No surgery was abandoned or converted to a difference approach after making the standard Smith-Robinson approach. To increase visualization, T1 corpectomy was necessary in 4 of 39 patients when T2 was the LIV. T2 corpectomy was necessary in 2 of 5 patients when T3 was the LIV.

Conclusion

If a line from the intended skin incision to the LIV passes over the top of the manubrium, a standard Smith-Robinson approach without sternotomy can be successfully used.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 9/2017

European Spine Journal 9/2017 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Orthopädie und Unfallchirurgie

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Orthopädie und Unfallchirurgie und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise