Zum Inhalt

Clinicians’ perceptions around discectomy surgery for lumbar disc herniation: a survey of orthopaedic and neuro-surgeons in Australia and New Zealand

  • 03.07.2021
  • Orthopaedic Surgery
Erschienen in:

Abstract

Introduction

Understanding practice-based differences in treatment of lumbar disc herniations (LDHs) is vital for reducing unwarranted variation in the delivery of spine surgical health care. Identifying factors that influence surgeons’ decision-making will offer useful insights for developing the most cost-effective and safest surgical strategy as well as developing surgeon education materials for common lumbar pathologies. This study was to capture any variation in techniques used by surgeons in Australia and New Zealand (ANZ) region, and perceived complications of different surgical procedures for primary and recurrent LDH (rLDH).

Materials and methods

Web-based survey study was emailed to orthopaedic and neurosurgeons who routinely performed spinal surgery in ANZ from Decmber 20, 2018 to February 20, 2020. The response data were analyzed to assess for differences based on geography, practice setting, speciality, practice experience, practice length, and operative volume.

Results

Invitations were sent to 150 surgeons; 96 (64%) responded. Most surgeons reported microdiscectomy as their surgical technique of choice for primary LDH (73%) and the first rLDH (72%). For the second rLDH, the preferred choice for most surgeons was fusion surgery (82%). A surgeon’s practice setting (academic/private/hybrid) was a statistically significant factor in what surgical procedure was chosen for the first rLDH (P = 0.014). When stratifying based on surgeon experience, there were statisfically significant differences based on the annual volume of spine surgeries performed (perceived reherniation rates following primary discectomy, P = 0.013; perceived reherniation rates following revision surgeries, P = 0.017; perceived intraoperative complications rates following revision surgeries, P = 0.016) and based on the annual volume of lumbar discectomies performed (perceived reherniation rates following revision surgeries, P = 0.022; perceived intraoperative complications rates following revision surgeries, P = 0.036; perceived durotomy rates following primary discectomy, P = 0.023).

Conclusions

Surgeons’ annual practice volume and practice setting have significant influences in the selection of surgical procedures and the perception of surgical complications when treating LDHs.
Titel
Clinicians’ perceptions around discectomy surgery for lumbar disc herniation: a survey of orthopaedic and neuro-surgeons in Australia and New Zealand
Verfasst von
Xiaolong Chen
Uphar Chamoli
Harold Fogel
Ashish D. Diwan
Publikationsdatum
03.07.2021
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery / Ausgabe 1/2023
Print ISSN: 0936-8051
Elektronische ISSN: 1434-3916
DOI
https://doi.org/10.1007/s00402-021-04019-3
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. Zur Fortbildung und Wissenserweiterung, verfasst und geprüft von Expertinnen und Experten der Gesellschaft für Arthroskopie und Gelenkchirurgie (AGA).


Jetzt entdecken!

Neu im Fachgebiet Orthopädie und Unfallchirurgie

Viele Ältere mit ambulant lösbaren Problemen in Notaufnahmen

Ein Drittel der Menschen ab 70 Jahren, die eine Notaufnahme in Deutschland aufsuchen, hat keine dringenden Probleme. Oft stehen Kopfverletzungen oder Komplikationen bei Krankheiten wie Herzinsuffizienz und Hypertonie im Vordergrund, die in die ambulante Versorgung gehören.

Mit LEAP mehr Stabilität nach Kreuzbandriss?

Welches ist die beste Methode zur Rekonstruktion des vorderen Kreuzbands (ACL) bei jungen, sportlich aktiven Patientinnen und Patienten? In einer Real-World-Studie wurde die alleinige ACL-Rekonstruktion – in diesem Fall mit einem BPTB(Bone-Patellar Tendon-Bone)-Autograft – mit einer zusätzlichen lateralen Technik verglichen.

Gips ebenbürtig mit Op. bei Weber-B-Fraktur des Sprunggelenks

Ist eine Weber-B-Fraktur des Außenknöchels mit einem Gipsverband ausreichend behandelt? In einer randomisierten Studie aus Finnland war das Ergebnis auch dann gleichwertig mit einer Op., wenn ein Stresstest auf eine „okkulte“ Instabilität hinwies.

Frau „erspült“ sich ein Kubitaltunnelsyndrom

Beim Abwaschen wurden die Rückenschmerzen jedes Mal unerträglich. Eine 74-Jährige behalf sich mit einem Trick – und erreichte damit, dass ihr nun auch noch der Arm wehtat und die Finger kribbelten.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

Bildnachweise
Arthropedia, Hinweisschild Notaufnahme/© huettenhoelscher / Getty images / iStock, Vorbereitung einer Knie-Operation/© Issara / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodell), Gebrochener Fuß im Gips/© Aleksandr Kirillov / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodell), Frau mit Schmerzen in der linken Hand/© Jacob Wackerhausen / Getty Images / iStock (Symbolbild mit Fotomodell)