Zum Inhalt

Comparison of totally visceral sac separation (TVS) and extended view totally extraperitoneal (e-TEP) repair for umbilical and epigastric hernias: a retrospective study

  • 01.12.2025
  • Original Article
Erschienen in:

Abstract

Purpose

Totally visceral sac separation (TVS) is a novel concept proposed for hernia repair, preserving the integrity of the posterior rectus sheath (PRS). The aim of this study was to compare the results of TVS with the extended view totally extraperitoneal (e-TEP) method for umbilical and epigastric hernias.

Methods

A retrospective comparison analysis was conducted including 45 e-TEP and 43 TVS procedures performed between June 2021 and June 2024. Baseline characteristics, surgical records, and postoperative information were collected and analyzed for both groups from the electronic medical records system.

Results

The baseline characteristics showed no significant differences. The TVS group had a significantly longer mean operative time (230 (36) minutes vs. 190 (84) minutes, P<0.01) and used a smaller mesh area (120 (10) cm² vs. 130 (20) cm², P<0.01). No significant differences were observed between the two groups in terms of quality of life scores, postoperative length of stay, and medical expenses. One patient in the e-TEP group experienced surgical site and mesh infection, requiring mesh removal and resulting in hernia recurrence.

Conclusion

Despite its complexity and longer operative time, the TVS approach offers potential advantages in long-term outcomes and complication management for umbilical and epigastric hernias. These findings contribute to the understanding and potential adoption of the TVS technique in hernia repair.
Titel
Comparison of totally visceral sac separation (TVS) and extended view totally extraperitoneal (e-TEP) repair for umbilical and epigastric hernias: a retrospective study
Verfasst von
Bo Zhuang
Yu Zhou
Shian Yu
Yaoqi Zhang
Gang Li
Publikationsdatum
01.12.2025
Verlag
Springer Paris
Erschienen in
Hernia / Ausgabe 1/2025
Print ISSN: 1265-4906
Elektronische ISSN: 1248-9204
DOI
https://doi.org/10.1007/s10029-025-03370-3
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Obstruktive Parotitis: Bringt eine Gangdilatation die gewünschte Erleichterung?

Ist eine Speichelgangsblockade und die damit verbundene Sialadenitis nicht durch Steine bedingt, wird oftmals versucht, die Symptomatik zu lindern, indem man den Gang mechanisch weitet. Ein aktuelles Review kann den Eingriff als chancenreiches Verfahren bestätigen und deckt gleichzeitig Schwächen auf.

Video

S2e-Leitlinie Hallux valgus

Mehr als eine Million Menschen in Deutschland leiden unter Hallux valgus – eine Fehlstellung des Großzehs, die je nach Schweregrad und Symptomen behandelt wird. Welche neuen Empfehlungen die aktualisierte S2e-Leitlinie bietet, erklärt der Orthopäde Prof. Sebastian Baumbach im MedTalk Leitlinie KOMPAKT der Zeitschrift Orthopädie und Unfallchirurgie.

MedTalk Leitlinie KOMPAKT

Krankenkassen erklären sich bereit, therapeutische Wundprodukte weiterhin zu erstatten

  • 05.12.2025
  • EBM
  • Nachrichten

Aktuell gesteigertes Regressrisiko bei der Verordnung therapeutischer Wundauflagen? Vielerorts signalisieren Kassen und KVen schon Entwarnung.

Hyperparathyreoidismus: Operation kann vor Diabetes schützen

Ein chirurgischer Eingriff kann für Patienten mit primärem Hyperparathyreoidismus gegenüber dem konservativen Management metabolisch von Vorteil sein. Denn wie eine Studie zeigt, senkt die Operation das Diabetesrisiko.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

Bildnachweise
Operation an der Hand/© karegg / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen), Versorgung einer infizierten Wunde bei diabetischem Fuß/© kirov1969 / Stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen), Narbe an Hals einer Frau nach Operation/© SusaZoom / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodell)