Zum Inhalt

Correction to: Virologic Outcomes with Molnupiravir in Nonhospitalized Adult Patients with COVID-19 from the Randomized, Placebo-Controlled MOVe-OUT Trial

  • Open Access
  • 25.04.2024
  • Correction
Erschienen in:
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
insite
SUCHEN
The original article can be found online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s40121-023-00891-1.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.
Correction to: Infect Dis Ther (2023) 12:2725–2743 https://doi.org/10.1007/s40121-023-00891-1
In Table 2, one of the subheaders was missed in the original article. The corrected Table 2 is given below. Original article has been corrected.
Table 2
SARS-CoV-2 antibodies at baseline, by treatment arm in the modified intention-to-treat population
 
Molnupiravir
Placebo
Total
Participants in population
N = 709
N = 699
N = 1408
Nucleocapsid antibodies
 Positive, n (%)
139
(19.6)
151
(21.6)
290
(20.6)
 Negative, n (%)
557
(78.6)
535
(76.5)
1092
(77.6)
 Unknowna, n (%)
13
(1.8)
13
(1.9)
26
(1.8)
Neutralizing anti-spike antibodies
 Positive, n (%)
190
(26.8)
188
(26.9)
378
(26.8)
 Negative, n (%)
513
(72.4)
506
(72.4)
1019
(72.4)
 Unknowna, n (%)
6
(0.8)
5
(0.7)
11
(0.8)
N total number of participants, n number of participants with the corresponding characteristic
aMissing data, invalid sample, tests not done, or results reported as “unknown” are categorized as unknown
Open Access This article is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License, which permits any non-commercial use, sharing, adaptation, distribution and reproduction in any medium or format, as long as you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons licence, and indicate if changes were made. The images or other third party material in this article are included in the article's Creative Commons licence, unless indicated otherwise in a credit line to the material. If material is not included in the article's Creative Commons licence and your intended use is not permitted by statutory regulation or exceeds the permitted use, you will need to obtain permission directly from the copyright holder. To view a copy of this licence, visit http://​creativecommons.​org/​licenses/​by-nc/​4.​0/​.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.
download
DOWNLOAD
print
DRUCKEN
Titel
Correction to: Virologic Outcomes with Molnupiravir in Nonhospitalized Adult Patients with COVID-19 from the Randomized, Placebo-Controlled MOVe-OUT Trial
Verfasst von
Julie M. Strizki
Jay A. Grobler
Nicholas Murgolo
Arthur Fridman
Matthew G. Johnson
Jiejun Du
Patricia Carmelitano
Michelle L. Brown
Amanda Paschke
Carisa De Anda
Publikationsdatum
25.04.2024
Verlag
Springer Healthcare
Erschienen in
Infectious Diseases and Therapy / Ausgabe 5/2024
Print ISSN: 2193-8229
Elektronische ISSN: 2193-6382
DOI
https://doi.org/10.1007/s40121-024-00947-w

Kompaktes Leitlinien-Wissen Innere Medizin (Link öffnet in neuem Fenster)

Mit medbee Pocketcards schnell und sicher entscheiden.
Leitlinien-Wissen kostenlos und immer griffbereit auf ihrem Desktop, Handy oder Tablet.

Neu im Fachgebiet Innere Medizin

Gelenkinfektion: Datenlage spricht für frühen Wechsel auf orales Antibiotikum

Im Fall einer periprothetischen Gelenkinfektion kann die antibiotische Behandlung wohl frühzeitig von intravenös auf oral umgestellt werden, ohne dass der Therapieerfolg darunter leidet. Das zeigen die Ergebnisse einer neuen Metaanalyse.

Ist eine HPV-Impfdosis ähnlich effektiv wie zwei?

Mangels verfügbarem HPV-Impfstoffs sind derzeit nur 27% der Mädchen weltweit geimpft. Um die Durchimpfung zu beschleunigen, hat die WHO ihre Empfehlungen auf eine Dosis angepasst. Nun zeigt eine große Studie, ob eine einzelne Impfdosis tatsächlich so wirksam wie zwei ist.

Mit „ELVIS“ und „GARFIELD“ primäre Immundefekte abklären

Steckt hinter den gehäuft auftretenden Infekten ein primärer Immundefekt? Eine neue S3-Leitlinie soll bei dieser Frage weiterhelfen. Hinter den Akronymen „ELVIS“ und „GARFIELD“ verbergen sich diagnostische Kriterien, von Markerpathogenen bis zu typischen Manifestationen.

Beinödem unter Gabapentin: Verschreibungskaskade stoppen!

Ein Patient entwickelt unter Gabapentin ein Beinödem – und bekommt deshalb ein Schleifendiuretikum verschrieben. Welche Folgen diese offenbar häufig anzutreffende Verschreibungskaskade haben kann, gerade bei Senioren, legt ein US-Team dar. Das Studiendesign gibt allerdings Anlass zur Kritik.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

Bildnachweise
Die Leitlinien für Ärztinnen und Ärzte, Älterer Mann schaut kritisch auf Tabletten/© Mediteraneo / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodell), Ein Kind wird von ärztlichen Personal geimpft/© kerkezz / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen), Junge Frau im Gespräch mit Ärztin/© Halfpoint / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodell), Ärztin im Gespräch mit älterem Patienten/© fizkes / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen)