Skip to main content
Erschienen in:

10.01.2022 | COVID-19 | Teaching Anatomy Zur Zeit gratis

Evaluation of views and perceptions of the medical faculty students about distance anatomy education during the COVID-19 pandemic

verfasst von: Kemal Emre Özen, Kübra Erdoğan, Mehmet Ali Malas

Erschienen in: Surgical and Radiologic Anatomy | Ausgabe 1/2022

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Purpose

This study aimed to investigate the students’ opinions about the distance anatomy education given in our faculty at the COVID-19 pandemic and present our department’s experiences.

Methods

An online questionnaire designed for medical faculty students. The questionnaire was applied to 355 volunteer medical faculty students. The questionnaire consisted of demographics, five-point Likert items, and open-ended questions. The questionnaire was applied between August and September 2020. Distance anatomy education activities were evaluated during March and July 2020.

Results

Results showed face-to-face theoretical anatomy education was found to be more effective than distance anatomy education conducted with recorded lecture videos. Even though the positive aspects of distance anatomy education stand out in topics, such as time management, it has been stated that cadaver and laboratory education has been disrupted. Most of the students agreed that they spent more time on supplementary resources during distance anatomy education.

Conclusion

The COVID-19 pandemic has provided an unexpected experimental environment. The demand for a blended method, which consists of distance (supported by video recordings) theoretical anatomy education and face-to-face practical anatomy education for the post-pandemic period comes to the fore. Distance anatomy education brings some problems with it due to its nature, and it is essential to seek unique solutions to them. Evaluating the perceptions of the parties will play an essential role in solving the problems of distance anatomy education and in the formation of future anatomy education styles.
Literatur
21.
Zurück zum Zitat Özen KE (2019) Evaluation of the contribution of video recordings of anatomy theoretical courses to anatomy education. In: Fulltext and Abstract book of The International Medical Congress of Izmir Democracy University, İzmir/Turkey, December 6–8, 2019. p 527 Özen KE (2019) Evaluation of the contribution of video recordings of anatomy theoretical courses to anatomy education. In: Fulltext and Abstract book of The International Medical Congress of Izmir Democracy University, İzmir/Turkey, December 6–8, 2019. p 527
Metadaten
Titel
Evaluation of views and perceptions of the medical faculty students about distance anatomy education during the COVID-19 pandemic
verfasst von
Kemal Emre Özen
Kübra Erdoğan
Mehmet Ali Malas
Publikationsdatum
10.01.2022
Verlag
Springer Paris
Schlagwort
COVID-19
Erschienen in
Surgical and Radiologic Anatomy / Ausgabe 1/2022
Print ISSN: 0930-1038
Elektronische ISSN: 1279-8517
DOI
https://doi.org/10.1007/s00276-021-02867-7

Neu im Fachgebiet Radiologie

Stumme Schlaganfälle − ein häufiger Nebenbefund im Kopf-CT?

In 4% der in der Notfallambulanz initiierten zerebralen Bildgebung sind „alte“ Schlaganfälle zu erkennen. Gar nicht so selten handelt es sich laut einer aktuellen Studie dabei um unbemerkte Insulte. Bietet sich hier womöglich die Chance auf ein effektives opportunistisches Screening?

Stören weiße Wände und viel Licht die Bildqualitätskontrolle?

Wenn es darum geht, die technische Qualität eines Mammogramms zu beurteilen, könnten graue Wandfarbe und reduzierte Beleuchtung im Bildgebungsraum von Vorteil sein. Darauf deuten zumindest Ergebnisse einer kleinen Studie hin. 

PMBCL mit CMR: Radiatio kann ohne Risiko weggelassen werden

Patienten mit primär mediastinalem B-Zell-Lymphom (PMBCL), die nach der Induktionstherapie eine komplette metabolische Remission (CMR) erreichen und keine konsolidierende Bestrahlung erhalten, müssen offenbar keine Überlebensnachteile fürchten.

Hypoxisch-ischämische Enzephalopathie: Indikatoren für eine ungünstige Prognose

Eine US-amerikanische Studie widmete sich der Identifizierung prognostischer Parameter bei Neugeborenen mit mittelschwerer oder schwerer hypoxisch-ischämischer Enzephalopathie (HIE), die mittels induzierter Hypoxie behandelt wurden. Besonders im 24-Stunden-EEG und der MRT konnten relevante Hinweise gefunden werden.

Update Radiologie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.