Skip to main content
main-content

04.05.2018 | Ausgabe 4/2018

The Journal of Behavioral Health Services & Research 4/2018

Creating Culturally Competent and Responsive Mental Health Services: A Case Study Among the Amish Population of Geauga County, Ohio

Zeitschrift:
The Journal of Behavioral Health Services & Research > Ausgabe 4/2018
Autoren:
MA, MPH Sarah C. Miller-Fellows, MDiv Jim Adams, PhD Jill E. Korbin, PhD Lawrence P. Greksa

Abstract

Providing effective mental health services requires knowledge about and cultural competence across a wide array of beliefs and practices. This study provides an example of a successful project to improve public mental health service delivery in an Amish community. County boards of mental health in a rural area of Northeast Ohio contacted researchers in 1998 to provide assistance in reaching the Amish community because of a concern that mental health services were not being utilized by the Amish population. Following meetings with community leaders, changes were made to improve the relationships of service providers and public funding agencies with the local Amish community, disseminate information about mental health concerns and services, and improve accessibility to mental health services. In 2013, a follow-up analysis of records found a 320% increase in public mental health service utilization by the Amish community within the first five years after these changes were made.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Bis zum 22.10. bestellen und 100 € sparen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2018

The Journal of Behavioral Health Services & Research 4/2018 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  3. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  4. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.