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Annals of Vascular Surgery

Ausgabe 3/2006

Inhalt (23 Artikel)

Clinical Research

Morbidity and Mortality Associated with Brachial Vein Thrombosis

Anil Hingorani, Enrico Ascher, Natalie Marks, Richard W. Schutzer, Manikyam Mutyala, William Yorkovich, Theresa Jacob

Physiological Changes in Venous Hemodynamics Associated with Elective Fasciotomy

Niten Singh, Anton N. Sidawy, Craig R. Bottoni, Elena Antedomenico, Teddie S. Gawley, Denise Harada, David L. Gillespie, Catherine F. T. Uyehara, Paul R. Cordts

Clinical Research

Community-Based, Nonprofit Organization-Sponsored Ultrasonography Screening Program for Abdominal Aortic Aneurysms Is Effective at Identifying Occult Aneurysms

Toru Ogata, Sheila Arrington, P. Michael Davis Jr., Albert D. Sam II, Larry H. Hollier, Gerard Tromp, Helena Kuivaniemi

Clinical Research

The Elevated Level of Circulating Matrix Metalloproteinase-9 in Patients with Abdominal Aortic Aneurysms Decreased to Levels Equal to Those of Healthy Controls after an Aortic Repair

Tetsuo Watanabe, Akira Sato, Takashi Sawai, Miwa Uzuki, Hitoshi Goto, Hiroshi Yamashita, Daijirou Akamatsu, Hiroko Sato, Takuya Shimizu, Noriyuki Miyama, Yoshiyuki Nakano, Susumu Satomi

Clinical Research

Aprotinin Does Not Diminish Blood Loss in Elective Operations for Infrarenal Abdominal Aneurysms: A Randomized Double-Blind Controlled Trial

Vanessa J. Leijdekkers, Anco C. Vahl, Albert J. C. Mackaay, Peter C. Huijgens, Jan A. Rauwerda

Developments in Endovascular Surgery

Endovascular Repair of Thoracic Aortic Lesions Using Infrarenal Devices: Lessons Learned and Continued Applications

Ravi K. Veeraswamy, Luis A. Sanchez, Brian G. Rubin, Marc R. Moon, John Curci, M. Wayne Flye, Patrick J. Geraghty, Juan Parodi, Gregorio A. Sicard

Developments in Endovascular Surgery

Aortic Neck Dilation after Endovascular Abdominal Aortic Aneurysm Repair: Should Oversizing Be Blamed?

Sergio M. Sampaio, Jean M. Panneton, Geza Mozes, James C. Andrews, Audra A. Noel, Manju Kalra, Thomas C. Bower, Kenneth J. Cherry, Timothy M. Sullivan, Peter Gloviczki

An International Comparison of Lower Extremity Amputation Rates

Ronald Renzi, Nigel Unwin, Robert Jubelirer, Lester Haag

Basic Science Research

Flow Dynamics in Expansions Characterizing Abdominal Aorta Aneurysms

John A. Ekaterinaris, Christos V. Ioannou, Asterios N. Katsamouris

Influence of Indomethacin in the Rat Aneurysm Model

Sami Karapolat, Yahya Unlu, Bilgehan Erkut, Hikmet Koçak, Fazlı Erdoğan

Basic Science Research

Venous Ulcer Fibroblasts Respond to Basic Fibroblast Growth Factor at the Cell Cycle Protein Level

Craig Seidman, Joseph D. Raffetto, Kristen C. Overman, James O. Menzoian

Basic Science Research

Hypoxia Attenuates Insulin-Induced Proliferation and Migration of Human Diabetic Infrapopliteal Vascular Smooth Muscle Cells

Paul W. White, Christopher J. Abularrage, Jonathan M. Weiswasser, Dwight C. Kellicut, Subodh Arora, Anton N. Sidawy

Basic Science Research

Expansion of Canine Bone Marrow-Derived Endothelial Progenitor Cells and Dynamic Observation

YingFeng Wu, Jian Zhang, YongQuan Gu, JianXin Li, Bing Chen, LianRui Guo, Tao Luo, ZhongGao Wang

Case Reports

Transverse Aortic Arch Replacement Associated with MAGIC Syndrome: Case Report and Literature Review

Manuel Caceres, Anthony L. Estrera, L. Maximilian Buja, Hazim J. Safi

Case Reports

Multiple Hepatic Artery Aneurysms: Use of Transcatheter Embolization for Rupture

Paul J. Riesenman, Thomas C. Bower, Gustavo S. Oderich, Haraldur Bjarnason

Intravenous Uterine Leiomyomatosis with Right Heart Extension: Successful Two-Stage Surgical Removal

Patrizio Castelli, Roberto Caronno, Gabriele Piffaretti, Matteo Tozzi

Case Reports

Endovascular Treatment of a Ureteroiliac Fistula Associated with Ureteral Double J-Stenting and an Aortic-Bifemoral Stent Graft for an Inflammatory Abdominal Aortic Aneurysm

Daan J. Meester, Krijn W. van Muiswinkel, Filip Ameye, Hendrik Fransen, Luc Stockx, Luc Merckx, Andre Nevelsteen

Bilateral Renal Vein Thrombosis Secondary to Membraneous Glomerulonephritis: Successful Treatment with Thrombolytic Therapy

Natalie Weger, Stanislaw P. Stawicki, Garrett Roll, Kevin M. Hoddinott, John J. Lukaszczyk

Conservative Treatment of an Early Aortic Graft Infection Due to Acinetobacter baumanii

Timothy D. Pencavel, Gurpreet Singh-Ranger, James N. Crinnion

Historical Note

José Goyanes Capdevila, Unsung Pioneer of Vascular Surgery

Enrique Criado, Fabio Giron

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.