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3091 Suchergebnisse für:

Fingolimod 

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  1. 01.03.2024 | News

    Fingolimod

    First-degree atrioventricular block and second degree atrioventricular block
  2. 01.03.2024 | News

    Fingolimod/natalizumab

    Drug intolerance and cryptococcal meningoencephalitis
  3. 01.03.2024 | News

    Fingolimod

    Rebound of multiple sclerosis
  4. 15.01.2024 | Letter

    Recurrent tumefactive demyelination under fingolimod treatment

    The patient gave his written consent to analyze his data in order to publish the present case report.

  5. 28.03.2024 | Online First

    A case of early disease rebound after fingolimod discontinuation in a patient with multiple sclerosis and SARS-CoV-2 infection

    Fingolimod is approved in Italy as a second-line therapy for relapsing–remitting multiple sclerosis (RRMS). Discontinuation of fingolimod may elevate the risk of relapses, typically manifesting after a relatively prolonged drug-free interval and …

  6. 01.01.2024 | News

    Fingolimod

    Molluscum contagiosum infection
  7. 01.11.2023 | Letter

    Halting progressive multifocal leukoencephalopathy with pembrolizumab: the case of a patient with multiple sclerosis under fingolimod

  8. 01.11.2023 | News

    Fingolimod

    Lymphopenia: case report
  9. 01.11.2023 | News

    Fingolimod

    Monkeypox virus infection and lymphopenia: case report
  10. 01.11.2023 | News

    Fingolimod

    Tumefactive demyelinating lesion: case report
  11. 01.10.2023 | News

    Fingolimod/prednisolone

    Various toxicities: 19 case reports
  12. 01.10.2023 | News

    Fingolimod

    Pancytopenia and acute myelocytic leukaemia: 2 case reports
  13. 30.08.2023 | ReviewPaper

    Incidence and Characteristics of Melanoma in Multiple Sclerosis Patients Treated With Fingolimod: A Systematic Review

    Fingolimod is a first-in-class, oral sphingosine-1-phosphate receptor modulator approved for the treatment of relapsing-remitting multiple sclerosis (RRMS) [ 1 ]. Fingolimod modulates the S1P receptor, preventing lymphocyte egress from secondary …

  14. 19.09.2023 | Letter

    Letter to the editors: Development of malignant melanoma and squamous cell carcinoma in a patient receiving fingolimod treatment

    A 52-year-old male patient was diagnosed with relapsing–remitting multiple sclerosis (RRMS) after an optic neuritis attack in 1997. The patient was followed up for seven years without medication and began interferon beta-1a (sc) therapy after an …

  15. Open Access 28.08.2023 | ReviewPaper

    The Benefits and Risks of Switching from Fingolimod to Siponimod for the Treatment of Relapsing–Remitting and Secondary Progressive Multiple Sclerosis

    Multiple sclerosis (MS) is a chronic neurodegenerative disease that affects the central nervous system (CNS). Currently, MS treatment is limited to several Food and Drug Administration (FDA)- and European Medicines Agency (EMA)-approved …

  16. 01.08.2023 | News

    Fingolimod/rituximab

    COVID-19 and reduced humoral immunity: 3 case reports
  17. 26.04.2021 | Multiple Sklerose | ReviewPaper
    Behandlung der schubförmig remittierenden Multiplen Sklerose (RRMS)

    Fingolimod überzeugt bei RRMS

  18. 17.07.2023 | Letter

    Fingolimod-associated progressive multifocal leukoencephalopathy in a multiple sclerosis patient with a good response to filgrastim

  19. 01.07.2023 | News

    Fingolimod/ocrelizumab

    Lack of efficacy and progression of mycosis fungoides: case report
  20. 01.06.2023 | News

    Fingolimod/teriflunomide

    Various toxicities following in-utero-exposure: 4 case reports

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e.Medpedia

Multiple Sklerose: Therapie

Klinische Neurologie
Die zurzeit üblichen Therapiestrategien lassen sich in zwei Gruppen einteilen. Zum einen ist dies die symptomatische Therapie, bei der einzelne Krankheitserscheinungen gemildert werden und die sich nicht nur gegen primäre Auswirkungen der multiplen Sklerose (MS), sondern auch gegen sekundäre Folgestörungen richtet. Symptomatische Therapiemaßnahmen tragen ganz wesentlich zur Verbesserung der Lebensqualität und -erwartung bei und werden individuell an die Bedürfnisse angepasst. Die zweite Gruppe macht sich die zunehmende Kenntnis über die Pathogenese der MS zunutze und versucht, in die pathogenetische Kette zumindest ansatzweise einzugreifen und somit kausal zu behandeln. Kausal behandelt wird die MS in Abhängigkeit von der Krankheitsaktivität mit Steroiden im akuten Schub, alternativ bei ausbleibendem Effekt mit Plasmaseparation oder Immunadsorption und immunmodulatorisch oder immunsuppressiv entsprechend der vorliegenden Verlaufsform und ihrer Dynamik. Grundlage der Therapieentscheidung ist dabei aktuell die Unterscheidung zwischen milder/moderater MS und hochaktiver Erkrankung. Es steht eine große Zahl verschiedener Substanzen zur oralen, subkutanen, intramuskulären und intravenösen Applikation zur Verfügung.

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* Findet Dokumente, in denen der Begriff in Wortvarianten vorkommt, wobei diese VOR, HINTER oder VOR und HINTER dem Suchbegriff anschließen können (z.B., thrombose*, *thrombose, *thrombose*).
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