Skip to main content
Erschienen in: General Thoracic and Cardiovascular Surgery 2/2015

01.02.2015 | Current Topics Review Article

Did you write a protocol before starting your project?

verfasst von: Ko Bando, Tosiya Sato

Erschienen in: General Thoracic and Cardiovascular Surgery | Ausgabe 2/2015

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Writing a clinical paper requires a significant amount of work. Unfortunately, this hard work frequently ends up being in vain because the authors lack the ability to both conduct clinical projects and prepare manuscripts appropriately. In this review article, we will describe why the authors should begin these projects by first writing a protocol, and we will then outline the steps they should take to produce papers capable of being accepted in high-ranked journals.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Zimmer C. A sharp rise in retractions prompts calls for reform. New York Times; 2012. Zimmer C. A sharp rise in retractions prompts calls for reform. New York Times; 2012.
3.
Zurück zum Zitat Nishimura RA, Otto CM, Bonow RO, Carabello BA, Erwin JP, Guyton RA, O’Gara PT et al. 2014 AHA/ACC guideline for the management of patients with valvular heart disease: executive summary: a report of the American College of Cardiology/American Heart Association Task Force on Practice Giddelines. Circulation. 2014, (Published online March 3). Nishimura RA, Otto CM, Bonow RO, Carabello BA, Erwin JP, Guyton RA, O’Gara PT et al. 2014 AHA/ACC guideline for the management of patients with valvular heart disease: executive summary: a report of the American College of Cardiology/American Heart Association Task Force on Practice Giddelines. Circulation. 2014, (Published online March 3).
4.
Zurück zum Zitat Dunning J, Nagendran M. Alfieri OR, Elia S, Kappetein AP, Lockowandt U, Sarris GE, Kolh PH, on behalf of the EACTS Clinical Guidelines Committee Guideline for the surgical treatment of atrial fibrillation. Euro J Cardio-Thorac Surg. 2013;44:777–91.CrossRef Dunning J, Nagendran M. Alfieri OR, Elia S, Kappetein AP, Lockowandt U, Sarris GE, Kolh PH, on behalf of the EACTS Clinical Guidelines Committee Guideline for the surgical treatment of atrial fibrillation. Euro J Cardio-Thorac Surg. 2013;44:777–91.CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Cannon CP, Brindis RG, Chaitman BR, Cohen DJ, Cross JT, Drpzda JP, Fesmire FM, et al. 2013 ACCF/AHA key data elements and definitions for measuring the clinical management and outcomes of patients with acute coronary syndromes and coronary artery disease. Circulation. 2013;127:1052–89.CrossRefPubMed Cannon CP, Brindis RG, Chaitman BR, Cohen DJ, Cross JT, Drpzda JP, Fesmire FM, et al. 2013 ACCF/AHA key data elements and definitions for measuring the clinical management and outcomes of patients with acute coronary syndromes and coronary artery disease. Circulation. 2013;127:1052–89.CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Block MI, Khitin LM, Sade RM. Ethical process in human research published in thoracic surgery journals. Ann Thorac Surg. 2006;82:6–12.CrossRefPubMed Block MI, Khitin LM, Sade RM. Ethical process in human research published in thoracic surgery journals. Ann Thorac Surg. 2006;82:6–12.CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Miyata H, Motomura N, Yozu R, Kyo S, Takamoto S, Japan Cardiovascular Surgery Database. Cardiovascular surgery risk prediction from the patient’s perspective. J Thorac Cardiovasc Surg. 2011;142:e71–6.CrossRefPubMed Miyata H, Motomura N, Yozu R, Kyo S, Takamoto S, Japan Cardiovascular Surgery Database. Cardiovascular surgery risk prediction from the patient’s perspective. J Thorac Cardiovasc Surg. 2011;142:e71–6.CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Blackstone EH. Generating knowledge from information, data, and analyses. In: Kouchoukos NT, Blackstone EH, Hanley FL, Kirklin JK, editors. Kirklin/Barrat-Boyes cardiac surgery. 4th ed; 2013. pp 251–352. Blackstone EH. Generating knowledge from information, data, and analyses. In: Kouchoukos NT, Blackstone EH, Hanley FL, Kirklin JK, editors. Kirklin/Barrat-Boyes cardiac surgery. 4th ed; 2013. pp 251–352.
9.
Zurück zum Zitat Minakata K, Bando K, Takanashi S, Konishi H, Miyamoto Y, Ueshima K, et al. Impact of diabetes mellitus on outcomes in Japanese patients undergoing coronary artery bypass grafting. J of Cardiol. 2012;59:275–84.CrossRef Minakata K, Bando K, Takanashi S, Konishi H, Miyamoto Y, Ueshima K, et al. Impact of diabetes mellitus on outcomes in Japanese patients undergoing coronary artery bypass grafting. J of Cardiol. 2012;59:275–84.CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Diegeler A, Börgermann J, Kappert U, Breuer M, Böning A, et al. Off-pump versus on-pump coronary-artery bypass grafting in elderly patients. N Engl J Med. 2013;368:1189–98.CrossRefPubMed Diegeler A, Börgermann J, Kappert U, Breuer M, Böning A, et al. Off-pump versus on-pump coronary-artery bypass grafting in elderly patients. N Engl J Med. 2013;368:1189–98.CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat Fukui T, Tabata M, Morita S, Takanashi S. Early and long-term outcomes of coronary artery bypass grafting in patients with acute coronary syndrome versus stable angina pectoris. J Thorac Cardiovasc Surg. 2013;145:1577–83.CrossRefPubMed Fukui T, Tabata M, Morita S, Takanashi S. Early and long-term outcomes of coronary artery bypass grafting in patients with acute coronary syndrome versus stable angina pectoris. J Thorac Cardiovasc Surg. 2013;145:1577–83.CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Akins CW, Miller DC, Turina MI, Kouchoukos NT, Blackstone EH, Grunkemeier GL, et al. Guidelines for reporting mortality and morbidity after cardiac valve interventions. J Thorac Cardiovasc Surg. 2008;135:732–8.CrossRefPubMed Akins CW, Miller DC, Turina MI, Kouchoukos NT, Blackstone EH, Grunkemeier GL, et al. Guidelines for reporting mortality and morbidity after cardiac valve interventions. J Thorac Cardiovasc Surg. 2008;135:732–8.CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat Rothman KJ, Greenland S, Lash TL. Modern epidemiology. 3rd ed. New York: Lippincott Williams Wilkins; 2008. p. 213–22. Rothman KJ, Greenland S, Lash TL. Modern epidemiology. 3rd ed. New York: Lippincott Williams Wilkins; 2008. p. 213–22.
14.
15.
Zurück zum Zitat Fleiss JL, Levin B, Paik MC. Statistical methods for rates and proportions. 3rd ed. New York: Wiley Interscience; 2003.CrossRef Fleiss JL, Levin B, Paik MC. Statistical methods for rates and proportions. 3rd ed. New York: Wiley Interscience; 2003.CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Cox JL. The longstanding, persistent confusion surrounding surgery for atrial fibrillation. J Thorac Cardiovasc Surg. 2010;139:1374–86.CrossRefPubMed Cox JL. The longstanding, persistent confusion surrounding surgery for atrial fibrillation. J Thorac Cardiovasc Surg. 2010;139:1374–86.CrossRefPubMed
17.
Zurück zum Zitat Blackstone EH. Breaking down barriers: helpful breakthrough statistical methods you need to understand better. J Thorac Cardiovasc Surg. 2001;122:430–9.CrossRefPubMed Blackstone EH. Breaking down barriers: helpful breakthrough statistical methods you need to understand better. J Thorac Cardiovasc Surg. 2001;122:430–9.CrossRefPubMed
18.
Zurück zum Zitat Sakuma A. Yota Yota Toukeigaku. In: Tsubaki H, Fujita T, Sato T, editors. Korekara no Rinsho Shiken (future clinical trials). Tottori: Asakura Shoten; 1999. p. 171. (In Japanese). Sakuma A. Yota Yota Toukeigaku. In: Tsubaki H, Fujita T, Sato T, editors. Korekara no Rinsho Shiken (future clinical trials). Tottori: Asakura Shoten; 1999. p. 171. (In Japanese).
19.
Zurück zum Zitat Haynes AB, Weiser TG, Berry WR, Lipsitz SR, Breizat AHS, Dellinger EP, et al. A surgical safety checklist to reduce morbidity and mortality in a global population. N Engl J Med. 2009;360:491–9.CrossRefPubMed Haynes AB, Weiser TG, Berry WR, Lipsitz SR, Breizat AHS, Dellinger EP, et al. A surgical safety checklist to reduce morbidity and mortality in a global population. N Engl J Med. 2009;360:491–9.CrossRefPubMed
20.
Zurück zum Zitat Urbach DR, Govindarajan A, Saskin R, Wilton AS, Baxter N. Introduction of surgical checklists in Ontario Canada. N Engl J Med. 2014;370:1029–38.CrossRefPubMed Urbach DR, Govindarajan A, Saskin R, Wilton AS, Baxter N. Introduction of surgical checklists in Ontario Canada. N Engl J Med. 2014;370:1029–38.CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Did you write a protocol before starting your project?
verfasst von
Ko Bando
Tosiya Sato
Publikationsdatum
01.02.2015
Verlag
Springer Japan
Erschienen in
General Thoracic and Cardiovascular Surgery / Ausgabe 2/2015
Print ISSN: 1863-6705
Elektronische ISSN: 1863-6713
DOI
https://doi.org/10.1007/s11748-014-0478-7

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

General Thoracic and Cardiovascular Surgery 2/2015 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.