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Diseases of the Colon & Rectum

Ausgabe 3/2008

Inhalt (23 Artikel)

Absence of Lymph Nodes in the Resected Specimen After Radical Surgery for Distal Rectal Cancer and Neoadjuvant Chemoradiation Therapy: What does it Mean?

  • Original Contribution

Angelita Habr-Gama, Rodrigo O. Perez, Igor Proscurshim, Viviane Rawet, Diego D. Pereira, Afonso H. S. Sousa, Desiderio Kiss, Ivan Cecconello

Extended Radical Resection: The Choice for Locally Recurrent Rectal Cancer

  • Original Contribution

Alexander G. Heriot, Christopher M. Byrne, Peter Lee, Bruce Dobbs, Henry Tilney, Michael J. Solomon, John Mackay, Frank Frizelle

Management of the Difficult Colon Polyp Referred for Resection: Resect or Rescope?

  • Original Contribution

Theodoros Voloyiannis, Michael J. Snyder, Randolph R. Bailey, Mark Pidala

Benefits of Laparoscopic Colorectal Resection Are More Pronounced in Elderly Patients

  • Original Contribution

Matteo Frasson, Marco Braga, Andrea Vignali, Walter Zuliani, Valerio Di Carlo

The Efficacy and Durability of Super-Selective Embolization in the Treatment of Lower Gastrointestinal Bleeding

  • Original Contribution

T. Lipof, W. V. Sardella, C. M. Bartus, K. H. Johnson, P. V. Vignati, J. L. Cohen

Primary vs. Delayed Resection for Obstructive Left-Sided Colorectal Cancer: Impact of Surgery on Patient Outcome

  • Original Contribution

J. K. Jiang, Y. T. Lan, T. C. Lin, W. S. Chen, S. H. Yang, H. S. Wang, S. C. Chang, J. K. Lin

Long-Term Outcome of Delayed Primary or Early Secondary Reconstruction of the Anal Sphincter after Obstetrical Injury

  • Original Contributions

Mette M. Soerensen, Karl M. Bek, Steen Buntzen, Karen-Elise Højberg, Søren Laurberg

RNA Interference Against Peroxisome Proliferator-Activated Receptor δ Gene Promotes Proliferation of Human Colorectal Cancer Cells

  • Original Contribution

L. Yang, Z.-G. Zhou, X.-L. Zheng, L. Wang, Y.-Y. Yu, B. Zhou, J. Gu, Y. Li

Primary and Repeated Stapled Hemorrhoidopexy for Prolapsing Hemorrhoids: Follow-Up to Five Years

  • Original Contribution

Dennis Raahave, Lars V. Jepsen, Ib K. Pedersen

Stapled Transanal Rectal Resection in Solitary Rectal Ulcer Associated with Prolapse of the Rectum: A Prospective Study

  • Original Contribution

Paolo Boccasanta, Marco Venturi, Giuseppe Calabro, Marco Maciocco, Gian Carlo Roviaro

SECCA® Procedure for the Treatment of Fecal Incontinence: Results of Five-Year Follow-Up

  • Original Contribution

Takeshi Takahashi-Monroy, Martin Morales, Sandra Garcia-Osogobio, Miguel A. Valdovinos, Carlos Belmonte, Camilo Barreto, Xeily Zarate, Orlando Bada, Liliana Velasco

Colonic Vascular Anomalies and Colon Cancer in Neurofibromatosis: Report of a Case

  • Case Report

James J. Wood, Robert J. Longman, Nicholas Rooney, Eric J. Loveday, Alan M. Roe

A Technique of Extending Small-Bowel Mesentery for Ileal Pouch-Anal Anastomosis: Report of a Case

  • Case Report

Dan R. Metcalf, Santhat Nivatvongs, Timothy M. Sullivan, Weerapat Suwanthanma

Nodal Harvest: Surgeon or Pathologist?

  • Letter to the Editor

David Etzioni, Michael Spencer

The Authors Reply

  • Letter to the Editor

Alexander G. Heriot, Paris P. Tekkis

The APPEAR Technique: A New Concept in Ultralow Sphincter–Saving Resection

  • Letter to the Editor

Norman S. Williams, Jamie Murphy

The Authors Reply

  • Letter to the Editor

Ahmed Abou-Zeid, Mahmoud Makki

Selected Abstracts for February 2008

  • Selected Abstracts

William C. Cirocco, Patricia Oldenburg

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Weitere Studie negativ zur Embolisation beim chronischen subduralen Hämatom

Eine partikelbasierte Embolisation konnte in der französischen EMPROTECT-Studie die Rezidivrate nach cSDH-Eingriffen bei Risikopersonen nicht senken. Ganz eindeutig sind die Daten nach Auffassung des Studienteams allerdings nicht.

Schnellere Heilung mit intrakorporaler Darm-Anastomose

In einer Vergleichsstudie aus Erlangen hatte die intrakorporale Anastomose nach rechtsseitiger Hemikolektomie gegenüber dem herkömmlichen Vorgehen deutliche Vorteile: weniger Wundinfekte, weniger Schmerzen und eine schnellere Genesung.

Extubation im OP vs. im Aufwachraum

In einer vergleichenden Beobachtungsstudie kostete die Extubation noch im OP lediglich weitere acht Minuten Belegungszeit. Lohnt sich das, oder sollte der Tubus besser erst im Aufwachraum gezogen werden? Der Blick auf die jeweilige Rate der postoperativen Komplikationen hilft weiter.

Podcast

Trigeminusneuralgie – was hilft gegen die extremen Schmerzattacken?

Wie ein Blitz fährt plötzlich ein unerträglicher Schmerz ins Gesicht. Oft bleibt es nicht bei dieser einen Attacke. Der Leidensdruck bei einer Trigeminusneuralgie ist hoch, die Therapie kann eine Herausforderung sein. Ein Gespräch mit den beiden Koordinatorinnen der aktuellen Trigeminusleitlinie, Prof. Dr. Janne Gierthmühlen und Prof. Dr. Gudrun Goßrau.

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