Skip to main content
main-content

19.07.2018 | Original Article | Ausgabe 5/2018

International Journal of Hematology 5/2018

Efficacy and safety of obinutuzumab in patients with previously untreated follicular lymphoma: a subgroup analysis of patients enrolled in Japan in the randomized phase III GALLIUM trial

Zeitschrift:
International Journal of Hematology > Ausgabe 5/2018
Autoren:
Ken Ohmachi, Kensei Tobinai, Tomohiro Kinoshita, Takayuki Ishikawa, Kiyohiko Hatake, Satoshi Ichikawa, Ken Ohmine, Yuri Kamitsuji, Ilseung Choi, Takaaki Chou, Kunihiro Tsukasaki, Kyoya Kumagai, Masafumi Taniwaki, Toshiki Uchida, Yoshitaka Kikukawa, Kohmei Kubo, Keichiro Mihara, Norifumi Tsukamoto, Koji Izutsu, Isao Yoshida, Fumihiro Ishida, Noriko Usui, Shinsuke Iida, Tohru Murayama, Eisuke Ueda, Hiroshi Kuriki, Kiyoshi Ando
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s12185-018-2497-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

GALLIUM is a global phase III study that demonstrated a statistically significant and clinically meaningful improvement in progression-free survival (PFS) with obinutuzumab plus chemotherapy (G-chemo) versus rituximab plus chemotherapy (R-chemo) in previously untreated patients with follicular lymphoma (FL). In this single-country subgroup analysis, we explored patterns of efficacy and safety in patients enrolled in the GALLIUM study in Japan (Japanese subgroup). Patients were randomized to open-label induction treatment with G-chemo or R-chemo. Responders received maintenance monotherapy with their randomized antibody for up to 2 years. The primary endpoint was investigator-assessed PFS. Overall, 123 patients with FL were randomized in the Japanese subgroup (G-chemo, n = 65; R-chemo, n = 58). The majority of patients received cyclophosphamide, doxorubicin, vincristine, and prednisone chemotherapy (82.9 vs 33.1% in the global GALLIUM FL population). PFS at 3 years was 89.9% (G-chemo) vs. 74.7% (R-chemo); hazard ratio 0.42; 95% confidence interval 0.15, 1.15; P = 0.08. Higher rates of grade 3–5 adverse events (96.9 vs. 89.7%) and serious adverse events (35.4 vs. 22.4%) were observed with G-chemo vs R-chemo, respectively. Neutropenia was frequent in the Japanese subgroup (92.3% G-chemo; 79.3% R-chemo). Overall, the results in the Japanese subgroup were consistent with those in the global GALLIUM population.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Zusatzmaterial
Supplementary material 1 (DOCX 61 KB)
12185_2018_2497_MOESM1_ESM.docx
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2018

International Journal of Hematology 5/2018 Zur Ausgabe
  1. Sie können e.Med Innere Medizin 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  2. Sie können e.Med Allgemeinmedizin 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  3. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Onkologie

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Onkologie und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise