Skip to main content
main-content

01.10.2009 | Ausgabe 4/2009

International Journal of Mental Health and Addiction 4/2009

Exploring the Impact of Gambling Advertising: An Interview Study of Problem Gamblers

Zeitschrift:
International Journal of Mental Health and Addiction > Ausgabe 4/2009
Autor:
Per Binde

Abstract

This study qualitatively explored the impact of gambling advertising on problem gambling by interviewing twenty-five people with current or past gambling problems. Interviews were relatively long and involved the participants’ viewing numerous examples of gambling advertising. A quarter of the participants reported that gambling advertising had no impact on their problems, slightly over half of them reported that advertising had a marginal impact, and one fifth reported a tangible impact. However, none considered advertising to be a main cause of their gambling problems. The negative self-perceived impact was primarily that advertising triggered impulses to gamble. Advertising thus increased already high involvement in gambling and/or made it harder to stick to a decision to gamble less or not at all.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2009

International Journal of Mental Health and Addiction 4/2009 Zur Ausgabe
  1. Sie können e.Med Neurologie & Psychiatrie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  2. Sie können e.Med Psychiatrie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.