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Gastric Cancer

Ausgabe 2/2011

Inhalt (19 Artikel)

Original Article

Efficacy of NiTi Hand CAC™ 30 for jejunojejunostomy in gastric cancer surgery: results from a multicenter prospective randomized trial

Hoon Hur, Hyung Ho Kim, Woo Jin Hyung, Gyu Seok Cho, Wook Kim, Seung Wan Ryo, Sang-Uk Han

Original Article

Survival benefit of gastrectomy ± metastasectomy in patients with metastatic gastric cancer receiving chemotherapy

Ki Hwan Kim, Keun-Wook Lee, Sun Kyung Baek, Hye Jung Chang, Yu Jung Kim, Do Joong Park, Jee Hyun Kim, Hyung-Ho Kim, Jong Seok Lee

Original Article

Treatment for gastric carcinoma in the oldest old patients

Shunji Endo, Yukinobu Yoshikawa, Nobutaka Hatanaka, Harumi Tominaga, Yosuke Shimizu, Kazuya Hiraoka, Akiko Nishitani, Toshimitsu Irei, Shinsuke Nakashima, Mi-Hwa Park, Hiroyo Takahashi, Makoto Wakahara, Wataru Kamiike

Original Article

Nutritional recovery after open and laparoscopic gastrectomies

Shavkat Abdiev, Yasuhiro Kodera, Michitaka Fujiwara, Masahiko Koike, Goro Nakayama, Norifumi Ohashi, Chie Tanaka, Junichi Sakamoto, Akimasa Nakao

Original Article

Survival and prognosticators of gastric cancer that recurs after adjuvant chemotherapy with S-1

Toru Aoyama, Takaki Yoshikawa, Takafumi Watanabe, Tsutomu Hayashi, Takashi Ogata, Haruhiko Cho, Akira Tsuburaya

Original Article

Association of fluoropyrimidines, platinum agents, taxanes, and irinotecan in any line of chemotherapy with survival in patients with advanced gastric cancer

Kohei Shitara, Keitaro Matsuo, Ayako Mizota, Chihiro Kondo, Motoo Nomura, Daisuke Takahari, Tomoya Yokota, Takashi Ura, Seiji Ito, Akira Sawaki, Masahiro Tajika, Hiroki Kawai, Kei Muro

Original Article

Neuroendocrine tumors of the stomach: chemotherapy with cisplatin plus irinotecan is effective for gastric poorly-differentiated neuroendocrine carcinoma

Natsuko Tsuda Okita, Ken Kato, Daisuke Takahari, Yoshinori Hirashima, Takako E. Nakajima, Junichi Matsubara, Tetsuya Hamaguchi, Yasuhide Yamada, Yasuhiro Shimada, Hirokazu Taniguchi, Kuniaki Shirao

Original Article

Survival benefits from splenic hilar lymph node dissection by splenectomy in gastric cancer patients: relative comparison of the benefits in subgroups of patients

Toshiyuki Kosuga, Daisuke Ichikawa, Kazuma Okamoto, Shuhei Komatsu, Atsushi Shiozaki, Hitoshi Fujiwara, Eigo Otsuji

Short Communication

General perioperative management of gastric cancer patients at high-volume centers

Hye Seong Ahn, Jeong Hwan Yook, Cho Hyun Park, Young Kyu Park, Wansik Yu, Moon-Soo Lee, Han Sang-Uk, Keun Won Ryu, Tae Sung Sohn, Hyung-Ho Kim, Seung Ho Choi, Sung Hoon Noh, Naoki Hiki, Takeshi Sano, Han-Kwang Yang

Short Communication

New method of endoscopic full-thickness resection: a pilot study of non-exposed endoscopic wall-inversion surgery in an ex vivo porcine model

Osamu Goto, Takashi Mitsui, Mitsuhiro Fujishiro, Ikuo Wada, Nobuyuki Shimizu, Yasuyuki Seto, Kazuhiko Koike

Technical Note

Laparoscopy-assisted subtotal gastrectomy with very small remnant stomach: a novel surgical procedure for selected early gastric cancer in the upper stomach

Xiaohua Jiang, Naoki Hiki, Souya Nunobe, Kyoko Nohara, Koshi Kumagai, Takeshi Sano, Toshiharu Yamaguchi

Editor’s comment

Blowin’ in the wind

Shigeaki Yoshida

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.