Skip to main content
main-content

12.09.2019 | Innovations in Medical Education

“Getting Everyone on the Same Page”: Interprofessional Team Training to Develop Shared Mental Models on Interprofessional Rounds

Zeitschrift:
Journal of General Internal Medicine
Autoren:
RN, PhD Sok Ying Liaw, RN, MN Ling Ting Wu, RN, MEd Lai Fun Wong, PT, MS Shawn Leng Hsien Soh, RN, PhD Yeow Leng Chow, MD, MHPE, PhD Charlotte Ringsted, MD, MBBS Tang Ching Lau, MRCP, MMed, MHPE Wee Shiong Lim
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s11606-019-05320-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Aim

This study aimed to evaluate the effect of a team training program to support shared mental model (SMM) development in interprofessional rounds.

Design and Participants

A three-arm randomized controlled trial study was conducted for interprofessional teams of 207 health profession learners who were randomized into three groups.

Program Description

The full team training program included a didactic training part on cognitive tools and a virtual simulation to support clinical teamwork in interprofessional round. Group 1 was assigned to the full program, group 2 to the didactic part, and group 3 (control group) with no intervention. The main outcome measure was team performance in full scale simulation. Secondary outcome was interprofessional attitudes.

Program Evaluation

Teamwork performance and interprofessional attitude scores of the full intervention group were significantly higher (P < 0.05) than those of the control group. The two intervention groups had significantly higher (P < 0.05) attitude scores on interprofessional teamwork compared with the control group.

Discussion

Our study indicates the need of both cognitive tools and experiential learning modalities to foster SMM development for the delivery of optimal clinical teamwork performances. Given its scalability and practicality, we anticipate a greater role for virtual simulations to support interprofessional team training.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Zusatzmaterial
ESM 1 (DOCX 21 kb)
11606_2019_5320_MOESM1_ESM.docx
Literatur
Über diesen Artikel
  1. Sie können e.Med Innere Medizin 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  2. Sie können e.Med Allgemeinmedizin 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Innere Medizin

Meistgelesene Bücher aus der Inneren Medizin

2017 | Buch

Rheumatologie aus der Praxis

Entzündliche Gelenkerkrankungen – mit Fallbeispielen

Dieses Fachbuch macht mit den wichtigsten chronisch entzündlichen Gelenk- und Wirbelsäulenerkrankungen vertraut. Anhand von über 40 instruktiven Fallbeispielen werden anschaulich diagnostisches Vorgehen, therapeutisches Ansprechen und der Verlauf …

Herausgeber:
Rudolf Puchner

2016 | Buch

Ambulant erworbene Pneumonie

Was, wann, warum – Dieses Buch bietet differenzierte Diagnostik und Therapie der ambulant erworbenen Pneumonie zur sofortigen sicheren Anwendung. Entsprechend der neuesten Studien und Leitlinien aller wichtigen Fachgesellschaften.

Herausgeber:
Santiago Ewig

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Innere Medizin und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

© Springer Medizin 

Bildnachweise