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Gynecological Surgery

2004 - 2021
Jahrgänge
70
Ausgaben
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Ausgabe 1/2021
Aktuelle Ausgabe

Über diese Zeitschrift

Scope

"Gynecological Surgery", founded in 2004, is the first and premier peer-reviewed scientific journal dedicated to all aspects of research, development, and training in gynecological surgery. This field is rapidly changing in response to new developments and innovations in endoscopy, robotics, imaging and other interventional procedures. Gynecological surgery is also expanding and now encompasses all surgical interventions pertaining to women’s health, including oncology, urogynecology and fetal surgery.

The Journal publishes Original Research, Reviews, Evidence-based Viewpoints on clinical protocols and procedures, Editorials, Perspectives, Communications and Case Reports. All articles, except Editorials, are subjected to peer-review. Submissions of images and video clips as supplementary files are also encouraged.

The Journal further provides a forum for education and discussions on broader issues, such as training in minimally invasive surgical technologies. We therefore consider reports and comments on teaching and training programs in surgery with relevance to women’s health.

Peer review process

Manuscripts are subjected to a rigorous but speedy peer-review process, designed to improve submissions by providing authors with constructive comments and feedback. Gynecological Surgery publishes only those articles that meet our quality-control criteria, particularly in terms of originality, validity of research methodology and conclusions, and adequacy of referencing.

Journal Format

Gynecological Surgery appears quarterly (one volume per year) and publishes all articles "online first" and fully citable prior to the print version. The articles are published after language editing and after final approval of the author.

Metadaten
Titel
Gynecological Surgery
Abdeckung
Volume 1/2004 - Volume 18/2021
Elektronische ISSN
1613-2084
Print ISSN
1613-2076
Zeitschriften-ID
10397
DOI
https://doi.org/10.1007/10397.1613-2084

Neu im Fachgebiet Gynäkologie und Geburtshilfe

Adjuvantes Atezolizumab ohne Nutzen bei frühem TNBC

Patientinnen mit frühem triple-negativem Brustkrebs profitieren nach der Operation offenbar nicht von einer Zugabe des PD-L1-Hemmers Atezolizumab zur adjuvanten Standardchemotherapie. Die Studie, die das untersucht hat, wurde vorzeitig abgebrochen. Was könnte die schlechte Wirksamkeit erklären?

Brustkrebstherapie: zu wenig Aufklärung über Nebenwirkungen?

Ergebnisse eines internationalen Surveys legen nahe, dass die Aufklärung über Nebenwirkungen einer Brustkrebstherapie häufig unzureichend ausfällt bzw. zu spät erfolgt.

Ab sofort gelten die neuen Verordnungsausnahmen für Lipidsenker

Freie Fahrt für Lipidsenker? Das nicht, doch mit niedrigerem Schwellenwert fürs Infarktrisiko und neuen Indikationen hat der G-BA die Verordnungs-Handbremse ein gutes Stück weit gelockert.

VTE-Risiko auch unter aktuellen Hormonkontrazeptiva erhöht

Registerdaten aus Dänemark helfen dabei, das Risiko für venöse Thromboembolien (VTE) unter verschiedenen aktuellen Verfahren zur hormonellen Verhütung einzuschätzen. Verhältnismäßig hoch ist es demnach unter Kombi-Pillen mit Drittgenerations-Gestagenen.  

Update Gynäkologie

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