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Hernia

Ausgabe 1/2007

Inhalt (23 Artikel)

Obituary

René Stoppa (1921–2006)

Pierre Verhaeghe, Robert Bendavid

Original Article

Open, preperitoneal hernia repair with the Kugel patch: a prospective, multicentre study of 450 repairs

Y. Van Nieuwenhove, F. Vansteenkiste, T. Vierendeels, K. Coenye

Original Article

Late-onset deep mesh infection after inguinal hernia repair

S. Delikoukos, G. Tzovaras, P. Liakou, F. Mantzos, C. Hatzitheofilou

Original Article

Effects of different kinds of meshes on postoperative adhesion formation in the New Zealand White rabbit

M. Kiudelis, J. Jonciauskiene, O. Deduchovas, A. Radziunas, A. Mickevicius, D. Janciauskas, S. Petrovas, Z. Endzinas, J. Pundzius

Original Article

Outcomes of the Rives–Stoppa technique in incisional hernia repair: ten years of experience

A. Yaghoobi Notash, A. Yaghoobi Notash Jr, J. Seied Farshi, H. Ahmadi Amoli, J. Salimi, M. Mamarabadi

Original Article

Amyand’s hernia: a report of 18 consecutive patients over a 15-year period

H. Sharma, A. Gupta, N. S. Shekhawat, B. Memon, M. A. Memon

Original Article

The single-staged approach to the surgical management of abdominal wall hernias in contaminated fields

D. I. Alaedeen, J. Lipman, D. Medalie, M. J. Rosen

Original Article

The comparison of laparoscopic and open ventral hernia repairs: a prospective randomized study

U. Barbaros, O. Asoglu, R. Seven, Y. Erbil, A. Dinccag, U. Deveci, S. Ozarmagan, S. Mercan

Original Article

Use of porcine dermal collagen graft (Permacol) for hernia repair in contaminated fields

F. Catena, L. Ansaloni, F. Gazzotti, S. Gagliardi, S. Di Saverio, L. D’Alessandro, A. D. Pinna

Case Report

Incisional hernia around the suprapubic catheter: an unusual complication

Amrith Raj Rao, Vishwanath S. Hanchanale, Mohit Sharma, Andrew Gordon, Hanif Motiwala

Case Report

Dislocation of three segments of the liver due to hernia of the right diaphragm

Y. Peker, F. Tatar, M. C. Kahya, N. Cin, H. Derici, E. Reyhan

Case Report

Giant spigelian hernia due to abdominal wall injury: a case report

Ersun Topal, Ekrem Kaya, Naile Bolca Topal, Ilker Sahin

Case Report

The omentum–polypropylene sandwich technique: an attractive method to repair large abdominal-wall defects in the presence of contamination or infection

R. P. Bleichrodt, A. W. Malyar, T. S. de Vries Reilingh, O. Buyne, J. J. Bonenkamp, H. van Goor

Case Report

A complex fistula caused by an eroding pelvic mesh sling

Ugo Ihedioha, E. Leung, L. Chung, G. Burgess, D. Hendry, P. J. O’Dwyer

Case Report

Laparoscopic repair of late presenting congenital diaphragmatic hernia

R. J. Craigie, D. Mullassery, S. E. Kenny

Letter To The Editor

The use of mesh and collagen in incisional hernias

Eduardo Neubarth Trindade, Manoel Roberto Maciel Trindade

Erratum

Response to Losanoff JE and Amid PK

Faruk Coskun, M. Mahir Özmen

Acknowledgement to Referees

Acknowledgement to referees 2006

Contents of Volumes 1 - 10 1997 - 2006

Contents of Volume 1–10 (2006)

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Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.