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Hernia

Ausgabe 2/2019

Inhalt (29 Artikel)

Editorial

Editor’s Corner

G. Campanelli

Open Access Review

Accreditation and certification requirements for hernia centers and surgeons: the ACCESS project

F. Köckerling, A. J. Sheen, F. Berrevoet, G. Campanelli, D. Cuccurullo, R. Fortelny, H. Friis-Andersen, J. F. Gillion, J. Gorjanc, D. Kopelman, M. Lopez-Cano, S. Morales-Conde, J. Österberg, W. Reinpold, R. K. J. Simmermacher, M. Smietanski, D. Weyhe, M. P. Simons

Original Article

Complex abdominal wall reconstruction, harnessing the power of a specialized multidisciplinary team to improve pain and quality of life

R. E. Aliotta, J. Gatherwright, D. Krpata, S. Rosenblatt, M. Rosen, R. Gurunluoglu

Review

Mesh migration following abdominal hernia repair: a comprehensive review

H. B. Cunningham, J. J. Weis, L. R. Taveras, S. Huerta

Review

Risk of incarceration in children with inguinal hernia: a systematic review

C. S. Olesen, L. Q. Mortensen, S. Öberg, J. Rosenberg

Original Article

Predictors of ischemic bowel in patients with incarcerated hernias

J. A. Keeley, A. Kaji, D. Y. Kim, B. Putnam, A. Neville

Original Article

Hemodynamic effects of anesthesia type in patients undergoing laparoscopic transabdominal preperitoneal inguinal hernia repair under spinal vs general anesthesia

C. Sarakatsianou, S. Georgopoulou, G. Tzovaras, K. Perivoliotis, M.-E. Papadonta, I. Baloyiannis

Original Article

Feasibility of totally extraperitoneal (TEP) laparoscopic hernia repair in elderly patients

Y. Chung, J. W. Choi, H. C. Kim, S. H. Kim, S. I. Choi

Original Article

Identifying patients at risk for urinary retention following inguinal herniorrhaphy: a single institution study

B. R. Hall, P. R. Armijo, B. Grams, D. Lomelin, D. Oleynikov

Original Article

Impact of bowel resection on postoperative mortality in patients with obturator hernias

Y. Hisamatsu, M. Yamagata, M. Miyazaki, H. Wang, S. Tanaka, T. Yoshida, A. Fukuda, T. Sonoda

Open Access Original Article

Midline preperitoneal repair for incarcerated and strangulated femoral hernia

X.-M. Jiang, R.-X. Sun, W.-H. Huang, J.-P. Yu

Original Article

Long-term results of a prospective randomized trial of midline laparotomy closure with onlay mesh

A. Caro-Tarrago, C. Olona, M. Millán, M. Olona, B. Espina, R. Jorba

Open Access Original Article

Pre-operative CT scan measurements for predicting complications in patients undergoing complex ventral hernia repair using the component separation technique

H. Winters, L. Knaapen, O. R. Buyne, S. Hummelink, D. J. O. Ulrich, H. van Goor, E. van Geffen, N. J. Slater

Original Article

Posterior component separation with transversus abdominis release (TAR) for repair of complex incisional hernias after orthotopic liver transplantation

L. Tastaldi, J. A. Blatnik, D. M. Krpata, C. C. Petro, A. Fafaj, H. Alkhatib, M. Svestka, S. Rosenblatt, A. S. Prabhu, M. J. Rosen

Open Access Original Article

Short-term results after laparoscopic repair of giant hiatal hernias with pledgeted sutures: a retrospective analysis

M. Weitzendorfer, R. Pfandner, S. A. Antoniou, C. Schwaiger-Hengstschläger, K. Emmanuel, O. O. Koch

Acknowledgement to Referees

Acknowledgement to referees 2018

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.