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Hernia

Ausgabe 3/2005

Inhalt (26 Artikel)

Original Article

Influence of polyglecaprone 25 (Monocryl) supplementation on the biocompatibility of a polypropylene mesh for hernia repair

K. Junge, R. Rosch, C. J. Krones, U. Klinge, P. R. Mertens, P. Lynen, V. Schumpelick, B. Klosterhalfen

Original Article

Hernia repair in elderly patients under unmonitored local anaesthesia is feasible

S. W. Nienhuijs, E. E. G. Remijn, C. Rosman

Original Article

One year results of a randomised controlled multi-centre study comparing Prolene and Vypro II-mesh in Lichtenstein hernioplasty

S. Bringman, S. Wollert, J. Österberg, S. Smedberg, H. Granlund, G. Felländer, T. Heikkinen

Original Article

Incisional Hernia Repair in Renal Transplantation Patients

Edward N. Li, Ronald P. Silverman, Nelson H. Goldberg

Original Article

Incisional hernia—comparison of mesh repair with Cardiff repair: an university hospital experience

V. K. Shukla, R. Mongha, N. Gupta, V. S. Chauhan, Puneet

Original Article

Lichtenstein inguinal hernioplasty: sutures versus glue

M. Hidalgo, M. J. Castillo, J. L. Eymar, A. Hidalgo

Original Article

Lipoma of the cord and round ligament: an overlooked diagnosis?

Ayman O. Nasr, S. Tormey, T. N. Walsh

Original Article

Retrospective comparison of mesh and sutured repair for adult umbilical hernias

P. Sanjay, T. D. Reid, E. L. Davies, P. J. Arumugam, A. Woodward

Original Article

Local administration of TGF-β1 to reinforce the anterior abdominal wall in a rat model of incisional hernia

M. Korenkov, N. Yuecel, J. Koebke, J. Schierholz, Ch. Morsczeck, I. Tasci, E. A. M. Neugebauer, M. Nagelschmidt

Original Article

Treatment of primary inguinal hernias by “held in mesh repair”: our experience related to 3,520 cases

F. Corcione, A. Pede, D. Cuccurullo, E. Marzano, F. Manzi, F. Pirozzi, R. Ruggiero

Case Report

Approach to a giant inguinoscrotal hernia

A. S. El Saadi, A. H. Al Wadan, S. Hamerna

Case Report

Bochdalek’s hernia in an adult with colon necrosis

A. Kocakusak, S. Arikan, O. Senturk, A. F. Yucel

Case Report

Epiploic appendicitis in inguinal hernia sac presenting an inguinal mass

H. Kulacoglu, H. Tumer, R. Aktimur, A. Kusdemir

Case Report

Inguino-scrotal hernia of a double district ureter: case report and literature review

L. Bertolaccini, G. Giacomelli, R. E. Bozzo, L. Gastaldi, M. Moroni

Case Report

Endometriosis of the round ligament: description of a clinical case and review of the literature

S. Licheri, G. Pisano, E. Erdas, S. Ledda, B. Casu, M. V. Cherchi, M. Pomata, G. M. Daniele

Letter to the Editor

Coskun repair of inguinal hernia: is it really new?

Julian E. Losanoff, Parviz K. Amid

Reply

Response to Losanoff JE and Amid PK

M Mahir Özmen, Faruk Coskun

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Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.