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Hernia

Ausgabe 3/2008

Inhalt (28 Artikel)

Review

Indications for incisional hernia repair: an international questionnaire among hernia surgeons

J. Nieuwenhuizen, G. J. Kleinrensink, W. C. J. Hop, J. Jeekel, J. F. Lange

Applied Anatomy

The clinical anatomy of the triangle of Grynfeltt

M. Loukas, D. El-Zammar, M. M. Shoja, R. S. Tubbs, L. Zhan, B. Protyniak, Y. Krutoshinskaya

Original Article

Laparoscopic ventral hernia repair (LVHR) in morbidly obese patients

Z. Tsereteli, B. A. Pryor, B. T. Heniford, A. Park, G. Voeller, B. J. Ramshaw

Original Article

Is it safe to perform laparoscopic ventral hernia repair with mesh in elderly patients?

Y. K. Lee, A. Iqbal, M. Vitamvas, C. McBride, J. Thompson, D. Oleynikov

Original Article

Results of AlloDerm use in abdominal hernia repair

S. Misra, P. K. Raj, S. M. Tarr, R. C. Treat

Original Article

Laparoscopic repair of suprapubic incisional hernias: suturing and intraperitoneal composite mesh onlay. A retrospective study

C. Palanivelu, M. Rangarajan, R. Parthasarathi, M. V. Madankumar, K. Senthilkumar

Original Article

Postoperative hematoma following inguinal herniorrhaphy: patient characteristics leading to increased risk

R. L. Smoot, G. S. Oderich, C. B. Taner, S. M. Greenlee, D. R. Larson, E. B. Cragun, D. R. Farley

Original Article

Groin hernias in women

A. E. Kark, M. Kurzer

Original Article

The effect of the type of intraperitoneally implanted prosthetic mesh on the systemic inflammatory response

G. Chatzimavroudis, I. Koutelidakis, B. Papaziogas, T. Tsaganos, P. Koutoukas, E. Giamarellos-Bourboulis, S. Atmatzidis, K. Atmatzidis

Original Article

Analysis of c-myc, PAI-1 and uPAR in patients with incisional hernias

R. Rosch, M. Binnebösel, K. Junge, P. Lynen-Jansen, P. R. Mertens, U. Klinge, V. Schumpelick

Original Article

Obturator hernia: clinical analysis of 16 cases and algorithm for its diagnosis and treatment

J. I. Rodríguez-Hermosa, A. Codina-Cazador, A. Maroto-Genover, J. Puig-Alcántara, J. M. Sirvent-Calvera, E. Garsot-Savall, J. Roig-García

Case Report

Thoracoscopic and laparoscopic repair of complicated Bochdalek hernia in adult

D. Esmer, J. Álvarez-Tostado, A. Alfaro, R. Carmona, M. Salas

Case Report

Amyand’s hernia and peri-appendicular abscess in primary care

J. B. Tisdale, N. J. Barwell

Case report

Eviscerated urinary bladder via ruptured umbilical hernia: a rare occurrence

A. Pandey, V. Kumar, A. N. Gangopadhyay, V. D. Upadhyaya

Case report

Amyand’s hernia: history, imaging, and management

S. Milanchi, A. D. Allins

Letter to the Editor

Amyand hernia: a classification to improve management

J. E. Losanoff, M. D. Basson

Letter to the Editor

Raymond C. Read (2007) Arthur Keith, the anatomist who evisioned herniosis. Hernia 11:469–471

M. López-Cano, G. Fortuny, J. Rodríguez-Navarro, M. Armengol-Carrasco, A. Susín

Erratum

The European hernia society groin hernia classication: simple and easy to remember

M. Miserez, J. H. Alexandre, G. Campanelli, F. Corcione, D. Cuccurullo, M. H. Pascual, A. Hoeferlin, A. N. Kingsnorth, V. Mandala, J. P. Palot, V. Schumpelick, R. K. J. Simmermacher, R. Stoppa, J. B. Flament

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.