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Hernia

Ausgabe 3/2014

Inhalt (25 Artikel)

Original Article

Acceptable nationwide outcome after paediatric inguinal hernia repair

T. Bisgaard, H. Kehlet, J. Oehlenschlager, J. Rosenberg

Open Access Original Article

Prediction of contralateral inguinal hernias in children: a prospective study of 357 unilateral inguinal hernias

M. Hoshino, K. Sugito, H. Kawashima, S. Goto, H. Kaneda, T. Furuya, T. Hosoda, T. Masuko, K. Ohashi, M. Inoue, T. Ikeda, R. Tomita, T. Koshinaga

Original Article

Postoperative outcome in premature infants with open abdomen

A. Lambertz, M. Binnebösel, A. Röth, T. Orlikowsky, U. P. Neumann, G. Steinau, C. D. Klink

Original Article

Single-incision pediatric endosurgical epigastric hernia repair

A. A. Babsail, J. S. Abelson, D. Liska, O. J. Muensterer

Original Article

Sperm motility after laparoscopic inguinal hernia repair with lightweight meshes: 3-year follow-up of a randomised clinical trial

E. Peeters, C. Spiessens, R. Oyen, L. De Wever, D. Vanderschueren, F. Penninckx, M. Miserez

Original Article

Inguinal hernia repair in women: is the laparoscopic approach superior?

A. Ashfaq, L. J. McGhan, A. B. Chapital, K. L. Harold, D. J. Johnson

Original Article

Suspected inguinal hernias in pregnancy—handle with care!

M. Lechner, R. Fortelny, D. Öfner, F. Mayer

Original Article

Fifteen-year experience in managing obturator hernia: from open to laparoscopic approach

D. C. K. Ng, K. L. M. Tung, C. N. Tang, M. K. W. Li

Original Article

Surgical morbidity and mortality in obturator hernia: a 10-year retrospective risk factor evaluation

K. V. Chan, C. K. O. Chan, K. W. Yau , M. T. Cheung

Original Article

Safety of polypropylene mesh for incarcerated groin and obturator hernias: a retrospective study of 110 patients

H. Sawayama, K. Kanemitsu, T. Okuma, K. Inoue, K. Yamamoto, H. Baba

Original Article

Minimal incision transinguinal repair for incarcerated obturator hernia

Y. Togawa, T. Muronoi, H. Kawaguchi, T. Chiku, W. Sano, T. Hashiba, A. Ueda, K. Kaneoya

Case Report

Congenital intrapericardial diaphragmatic hernia with omphalocele

G. Zhang, D. Liu, G. Wang, X. Chen, J. Tian

Case Report

Congenital massive hiatus hernia type IV; initial experience with laparoscopic repair in young infant

Z. A. Bataineh, L. A. Rousan, A. Abu baker, H. Wahdow, R. N. Kiwan, M. M. Saleem

Case Report

Non-operative management of obturator hernia in an elderly female

J. J. Leow, K. Y. How, M. H. Goh, W. W. L. Woon, J. K. Low

Comment

Obturator hernia with kyphosis

Y. W. Kim, I. Y. Kim

Case Report

Rare case of obturator hernia in a patient with Marfan’s syndrome

R. Peter, V. Indiran, K. Kannan, P. Maduraimuthu, C. Varadarajan

Erratum

Erratum to: Update with level 1 studies of the European Hernia Society guidelines on the treatment of inguinal hernia in adult patients

M. Miserez, E. Peeters, T. Aufenacker, J. L. Bouillot, G. Campanelli, J. Conze, R. Fortelny, T. Heikkinen, L. N. Jorgensen, J. Kukleta, S. Morales-Conde, P. Nordin, V. Schumpelick, S. Smedberg, M. Smietanski, G. Weber, M. P. Simons

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.