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Hernia

Ausgabe 3/2016

Inhalt (22 Artikel)

Open Access Obituary

In memoriam León Herszage (1931–2016)

F. Carbonell-Tatay

Open Access Review

The role of surgical expertise with regard to chronic postoperative inguinal pain (CPIP) after Lichtenstein correction of inguinal hernia: a systematic review

J. F. M. Lange, V. M. Meyer, D. A. Voropai, E. Keus, A. R. Wijsmuller, R. J. Ploeg, J. P. E. N. Pierie

Original Article

A mechanism of mesh-related post-herniorrhaphy neuralgia

R. Bendavid, W. Lou, D. Grischkan, A. Koch, K. Petersen, J. Morrison, V. Iakovlev

Review

A scoping review of perineural steroids for the treatment of chronic postoperative inguinal pain

J. S. Khan, A. Rai, R. Sundara Rajan, T. D. Jackson, A. Bhatia

Original Article

Serious adverse events within 30 days of groin hernia surgery

H. Nilsson, U. Angerås, G. Sandblom, P. Nordin

Original Article

Tailored anterior tension-free repair for the treatment of recurrent inguinal hernia previously repaired by anterior approach

E. Erdas, F. Medas, L. Gordini, S. Licheri, G. Pisano, A. Nicolosi, P. G. Calò

Original Article

Perioperative outcomes and costs of laparoscopic versus open inguinal hernia repair

C. Tadaki, D. Lomelin, A. Simorov, R. Jones, M. Humphreys, M. daSilva, S. Choudhury, V. Shostrom, E. Boilesen, V. Kothari, D. Oleynikov, M. Goede

Original Article

The impact of healthcare rationing on elective and emergency hernia repair

M. R. Orchard, J. A. Wright, A. Kelly, D. J. McCabe, J. Hewes

Original Article

TEP and Lichtenstein anatomy: does simulation accelerate acquisition among interns?

P. G. Rowse, R. K. Ruparel, J. M. Abdelsattar, Y. N. AlJamal, B. M. Dy, D. R. Farley

Original Article

Rail or roll: a new, convenient and safe way to position self-gripping meshes in open inguinal hernia repair

M. N. Lechner, T. Jäger, S. Buchner, G. Köhler, D. Öfner, F. Mayer

Original Article

Laparoscopic TEP repair of inguinal hernia does not alter testicular perfusion

P. Lal, B. Bansal, R. Sharma, G. Pradhan

Original Article

Impact of varicocele on biological markers of gonadal function

E. Blevrakis, E. Chatzidarellis, D. Anyfantakis, G. Sakellaris, M. Raissaki, O. Zoras, C. Mamoulakis, F. Sofras, E. Chrysos

Original Article

How to perform the endoscopically assisted components separation technique (ECST) for large ventral hernia repair

E. H. H. Mommers, J. A. Wegdam, S. W. Nienhuijs, T. S. de Vries Reilingh

Original Article

Total extraperitoneal approach for incarcerated obturator hernia repair

R. Karashima, M. Kimura, N. Taura, Y. Shimokawa, T. Nishimura, H. Baba

Case Report

Secondary inguinal hydatidosis mimicking irreducible inguinal hernia: report of a rare case

A. Singh, M. L. Soni, R. G. Khandelwal, N. Gora

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.