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Hernia

Ausgabe 4/2005

Inhalt (23 Artikel)

Editorial

Editorial

C. J. Filipi

Congress Report

Hernia repair: 2005. A reflection

Michael S. Kavic

Original Article

Fibrin sealing versus stapling of hernia meshes in an onlay model in the rat

Alexander H. Petter-Puchner, R. Fortelny, R. Mittermayr, W. Öhlinger, H. Redl

Original Article

Mesh fixation with human fibrin glue (Tissucol) in open tension-free inguinal hernia repair: a preliminary report

S. Canonico, A. Santoriello, F. Campitiello, A. Fattopace, A. Della Corte, I. Sordelli, R. Benevento

Original Article

Composite prostheses for the repair of abdominal wall defects: effect of the structure of the adhesion barrier component

J. M. Bellón, N. García-Honduvilla, N. Serrano, M. Rodríguez, G. Pascual, J. Buján

Original Article

Kugel hernia repair: open “mini-invasive” technique. Personal experience on 620 patients

V. Ceriani, E. Faleschini, P. Bignami, T. Lodi, O. Roncaglia, C. Osio, D. Sarli

Original Article

Laparoscopic ventral hernia repair with the Goretex Dualmesh: long-term results and review of the literature

Ph. Topart, L. Ferrand, F. Vandenbroucke, P. Lozac’h

Original Article

Poor outcomes in cirrhosis-associated hernia repair: a nationwide cohort study of 32,033 patients

Alfredo M. Carbonell, Luke G. Wolfe, Eric J. DeMaria

Original Article

What happens to the rectus abdominus fascia after laparoscopic ventral hernia repair?

K. R. Van. Sickle, M. Baghai, S. G. Mattar, S. P. Bowers, A. Ramaswamy, V. Swafford, C. D. Smith, B. J. Ramshaw

Original Article

Cost-effective laparoscopic TEP inguinal hernia repair: the Portsmouth technique

S. Basu, S. Chandran, S. S. Somers, S. K. C. Toh

Original Article

Long-term follow-up of tension-free Lichtenstein hernioplasty: application of a qualitative-and-quantitative measurement instrument

M. A. Beltran, C. Burgos, J. Almonacid, R. Larenas, T. F. Tapia, A. Vicencio, T. Danilova, H. Martinez, K. S. Cruces, G. Araya

Case Report

Posthemipelvectomy hernia

J. Die Trill, J. M. Fernández. Madrid, E. Ferrero, J. Igea, A. Torres, J. L. Gómez, I. Medina, C. Canales, F. Perea, P. Carda, A. García Villanueva, A. Die Goyanes

Case Report

Amyand’s hernia causing necrotising fasciitis of the anterior abdominal wall

C. D. Marron, M. Khadim, D. McKay, E. J. Mackle, J. W. R. Peyton

Case Report

The femoral nerve in the repair of inguinal hernia: well worth remembering

M. A. García-Ureña, V. Vega, G. Rubio, M. A. Velasco

Case Report

Traumatic abdominal wall hernia: delayed presentation in two cases and a review of the literature.

H. J. Belgers, K. W. E. Hulsewé, P. A. M. Heeren, A. G. M. Hoofwijk

Case Report

Parastomal herniation of the gallbladder

R. M. Garcia, F. Brody, J. Miller, T. A. Ponsky

Letter to the Editor

Letter to the Editor

R. Stoppa

Letter to the Editor

Letter to the Editor

Arthur I Gilbert

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.