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Hernia

Ausgabe 4/2015

Inhalt (25 Artikel)

Original Article

Prognostic value of age for chronic postoperative inguinal pain

H. R. Langeveld, P. Klitsie, H. Smedinga, H. Eker, M. van’t Riet, W. Weidema, Y. Vergouwe, H. J. Bonjer, J. Jeekel, J. F. Lange

Original Article

Wide nervous section to prevent post-operative inguinodynia after prosthetic hernia repair: a single center experience

M. Zannoni, P. Nisi, M. Iaria, E. Luzietti, M. Sianesi, L. Viani

Original Article

An algorithm for assessment and treatment of postherniorrhaphy pain

C. E. H. Voorbrood, J. P. J. Burgmans, T. Van Dalen, J. Breel, G. J. Clevers, F. Wille, R. K. J. Simmermacher

Original Article

Pain after totally extraperitoneal (TEP) hernia repair might fade out within a year

J. P. J. Burgmans, N. Schouten, G. J. Clevers, E. J. M. M. Verleisdonk, P. H. P. Davids, C. E. H. Voorbrood, R. K. J. Simmermacher, T. Van Dalen

Original Article

Preoperative ultrasonographic evaluation of the contralateral patent processus vaginalis at the level of the internal inguinal ring is useful for predicting contralateral inguinal hernias in children: a prospective analysis

H. Kaneda, T. Furuya, K. Sugito, S. Goto, H. Kawashima, M. Inoue, T. Hosoda, T. Masuko, K. Ohashi, T. Ikeda, T. Koshinaga, M. Hoshino, H. Goto

Original Article

Technical refinement of mini-laparoscopic hernia repair in infants and children

Y.-C. Tsai, C. Da Lin, S.-C. Chueh

Original Article

Scarless laparoscopic repair of epigastric hernia in children

J. Moreira-Pinto, J. Correia-Pinto

Original Article

“Acute intrathoracic stomach!” How should we deal with complicated type IV paraesophageal hernias?

G. Köhler, O. O. Koch, S. A. Antoniou, K. Emmanuel, R. Pointner

Original Article

Diaphragmatic hernia post-minimally invasive esophagectomy: a discussion and review of literature

G. Benjamin, A. Ashfaq, Y.-H. Chang, K. Harold, D. Jaroszewski

Original Article

The effects of Losartan on abdominal wall fascial healing

C. N. Criss, Y. Gao, G. De Silva, J. Yang, J. M. Anderson, Y. W. Novitsky, H. Soltanian, M. J. Rosen

Original Article

The impact of hydrophobic hernia mesh coating by omega fatty acid on atraumatic fibrin sealant fixation

S. Gruber-Blum, J. Brand, C. Keibl, H. Redl, R. H. Fortelny, C. May, A. H. Petter-Puchner

Erratum

Erratum to: The impact of hydrophobic hernia mesh coating by omega fatty acid on atraumatic fibrin sealant fixation

S. Gruber-Blum, J. Brand, C. Keibl, H. Redl, R. H. Fortelny, C. May, A. H. Petter-Puchner

Original Article

The use of cyanoacrylate sealant as simple mesh fixation in laparoscopic ventral hernia repair: a large animal evaluation

E. Reynvoet, S. Van Cleven, I. Van Overbeke, K. Chiers, P. De Baets, R. Troisi, F. Berrevoet

Case Report

Right-sided diaphragmatic rupture after repair of a large Morgagni hernia

T. S. Schiergens, J. G. Koch, P. N. Khalil, A. Graser, N. P. Zügel, K.-W. Jauch, A. Kleespies

Case Report

Inguinal hernia as a presentation of testicular feminization

Udit Gibor, Eric Ohana, Dubilet Elena, Boris Kirshtein

Case Report

Reconstruction of the symphysis pubis to repair a complex midline hernia in the setting of congenital bladder exstrophy

J. E. Kohler, J. S. Friedstat, M. A. Jacobs, B. B. Voelzke, H. M. Foy, R. W. Grady, J. S. Gruss, H. L. Evans

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.