Skip to main content

Hernia

Ausgabe 5/2018

Inhalt (25 Artikel)

Original Article

A call for standardization of wound events reporting following ventral hernia repair

I. N. Haskins, C. M. Horne, D. M. Krpata, A. S. Prabhu, L. Tastaldi, Arielle J. Perez, S. Rosenblatt, B. K. Poulose, M. J. Rosen

Editorial

SSI, SSO, SSE, SSOPI: the elusive language of complications in hernia surgery

J. DeBord, Y. Novitsky, R. Fitzgibbons, M. Miserez, A. Montgomery

Letter to the Editor

IPOM: history of an acronym

F. Muysoms

Original Article

Associations between anxiolytic medications and ventral hernia repair

C. Neff, C. Totten, M. Plymale, D. R. Oyler, D. Davenport, J. S. Roth

Original Article

Safety and effectiveness of umbilical hernia repair in patients with cirrhosis

S. Hew, W. Yu, S. Robson, G. Starkey, A. Testro, M. Fink, P. Angus, P. Gow

Original Article

Comparison of complete versus partial mesh removal for the treatment of chronic mesh infection after abdominal wall hernia repair

S. Levy, D. Moszkowicz, T. Poghosyan, A. Beauchet, M. -M. Chandeze, K. Vychnevskaia, F. Peschaud, J. -L. Bouillot

Original Article

Prophylactic mesh used in ileal conduit formation following radical cystectomy: a retrospective cohort

P. L. Tenzel, Z. F. Williams, R. A. McCarthy, W. W. Hope

Open Access Original Article

Mesh-augmented versus direct abdominal closure in patients undergoing open abdomen treatment

M. O. Jakob, C. Schwarz, T. Haltmeier, J. Zindel, T. Pinworasarn, D. Candinas, P. Starlinger, G. Beldi

Original Article

Patient’s satisfaction at 2 years after groin hernia repair: any difference according to the technique?

B. Romain, J.-F. Gillion, P. Ortega-Deballon, N. Meyer, J. -F. Ain, M. Beck, C. Barrat, C. Berney, J. -L. Berrod, D. Binot, M. -J. Boudet, J. Bousquet, D. Blazquez, A. Bonan, O. Cas, A. Champault-Fezais, P. Chastan, J. -L. Cardin, J. -M. Chollet, J. -P. Cossa, A. Dabrowski, S. Démaret, F. Drissi, J. Durou, T. Dugue, J. -P. Faure, D. Framery, G. Fromont, A. Gainant, L. Gauduchon, L. Genser, J. -F. Gillion, A. Guillaud, C. Jacquin, F. Jurczak, H. Khalil, A. Lacroix, P. Ledaguenel, M. Lepère, D. Lépront, N. Letoux, J. Loriau, E. Magne, P. Ngo, O. Oberlin, D. Paterne, X. Pavis d’Escurac, L. Potiron, Y. Renard, M. Soler

Original Article

Factors predicting chronic pain after open inguinal hernia repair: a regression analysis of randomized trial comparing three different meshes with three fixation methods (FinnMesh Study)

M. Matikainen, E. Aro, J. Vironen, J. Kössi, T. Hulmi, S. Silvasti, I. Ilves, M. Hertsi, K. Mustonen, H. Paajanen

Open Access Original Article

Laparoscopic-assisted transversus abdominis plane block as an effective analgesic in total extraperitoneal inguinal hernia repair: a double-blind, randomized controlled trial

A. Mughal, A. Khan, J. Rehman, H. Naseem, R. Waldron, M. Duggan, W. Khan, K. Barry, I. Z. Khan

Original Article

Open versus robotic-assisted transabdominal preperitoneal (R-TAPP) inguinal hernia repair: a multicenter matched analysis of clinical outcomes

R. Gamagami, E. Dickens, A. Gonzalez, L. D’Amico, C. Richardson, J. Rabaza, R. Kolachalam

How-I-Do-It

Early operative outcomes of endoscopic (eTEP access) robotic-assisted retromuscular abdominal wall hernia repair

I. Belyansky, H. Reza Zahiri, Z. Sanford, A. S. Weltz, A. Park

How-I-Do-It

Critical evaluation of an innovative mesh for bilateral transabdominal preperitoneal (TAPP) repair of inguinal hernias

G. Köhler, I. Fischer, R. Kaltenböck, M. Mitteregger, G. Seitinger, A. Szyszkowitz

Original Article

A 12-year experience of using the Kugel procedure for adult inguinal hernias via the internal ring approach

R. Lin, X. Lin, F. Lu, H. Fang, Y. Yang, C. Wang, Y. Chen, H. Huang

Original Article

Paravertebral blocks reduce the risk of postoperative urinary retention in inguinal hernia repair

E. Bojaxhi, J. Lee, S. Bowers, R. D. Frank, S. H. Pak, A. Rosales, S. Padron, R. A. Greengrass

Original Article

Inguinal endometriosis, a rare entity of which surgeons should be aware: clinical aspects and long-term follow-up of nine cases

N. Wolfhagen, N. E. Simons, K. H. de Jong, P. J. M. van Kesteren, M. P. Simons

Original Article

Laparoscopic repair is a treatment of choice for selected patients with incarcerated obturator hernia

A. Kohga, A. Kawabe, T. Okumura, K. Yamashita, J. Isogaki, K. Suzuki

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.