Skip to main content
Erschienen in: Obesity Surgery 9/2020

03.05.2020 | Brief Communication

High Prevalence of Food Insecurity in Participants Attending Weight Management and Bariatric Surgery Programs

verfasst von: Callie L. Brown, Joseph A. Skelton, Deepak Palakshappa, Keeley J. Pratt

Erschienen in: Obesity Surgery | Ausgabe 9/2020

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

We evaluated the prevalence and correlates of household food insecurity (HFI) in participants attending weight management and bariatric surgery programs (WMP). We surveyed participants (N = 298) residing with a child and romantic partner from two WMP offering bariatric surgery and medical weight management. We assessed HFI using the Hunger Vital Sign and conducted multivariate logistic regression to assess correlates of HFI. HFI was present in 29.2% of participants. There were increased odds of HFI in participants with lower income and those with three or more children living at home. There was no association with sex, race, program type, education, or BMI. HFI is highly prevalent among participants of WMP. WMP should screen all participants for food insecurity to address this potential barrier to a healthy lifestyle.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Coleman-Jensen A, Rabbitt M, Gregory C, Singh A. United States Department of Agriculture Household Food Security in the United States in 2017, ERR-256, U.S. Department of Agriculture, Economic Research Service. Coleman-Jensen A, Rabbitt M, Gregory C, Singh A. United States Department of Agriculture Household Food Security in the United States in 2017, ERR-256, U.S. Department of Agriculture, Economic Research Service.
2.
Zurück zum Zitat Gundersen C, Ziliak JP. Food insecurity and health outcomes. Health Aff. 2015;34(11):1830–9.CrossRef Gundersen C, Ziliak JP. Food insecurity and health outcomes. Health Aff. 2015;34(11):1830–9.CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Cook JT, Frank DA, Berkowitz C, et al. Food insecurity is associated with adverse health outcomes among human infants and toddlers. J Nutr. 2004;134(6):1432–8.CrossRef Cook JT, Frank DA, Berkowitz C, et al. Food insecurity is associated with adverse health outcomes among human infants and toddlers. J Nutr. 2004;134(6):1432–8.CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Franklin B, Jones A, Love D, et al. Exploring mediators of food insecurity and obesity: a review of recent literature. J Community Health. 2012;37(1):253–64.CrossRef Franklin B, Jones A, Love D, et al. Exploring mediators of food insecurity and obesity: a review of recent literature. J Community Health. 2012;37(1):253–64.CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Price JA, Zickgraf HF, Rigby A. Food insecurity in a pre-bariatric surgery sample: prevalence, demographics and food shopping behaviour. Public Health Nutr. 2019;22(15):2756–65. Price JA, Zickgraf HF, Rigby A. Food insecurity in a pre-bariatric surgery sample: prevalence, demographics and food shopping behaviour. Public Health Nutr. 2019;22(15):2756–65.
6.
Zurück zum Zitat Brown CL, Pratt K, Martin S, et al. Weight control practices in children of parents participating in weight management programs. Child Obes. 2019;15(7): 451–8. Brown CL, Pratt K, Martin S, et al. Weight control practices in children of parents participating in weight management programs. Child Obes. 2019;15(7): 451–8.
8.
Zurück zum Zitat Seligman HK, Berkowitz SA. Aligning programs and policies to support food security and public health goals in the United States. Annu Rev Public Health. 2019;40:319–37.CrossRef Seligman HK, Berkowitz SA. Aligning programs and policies to support food security and public health goals in the United States. Annu Rev Public Health. 2019;40:319–37.CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Kizy S, Jahansouz C, Downey MC, et al. National trends in bariatric surgery 2012–2015: demographics, procedure selection, readmissions, and cost. Obes Surg. 2017;27(11):2933–9.CrossRef Kizy S, Jahansouz C, Downey MC, et al. National trends in bariatric surgery 2012–2015: demographics, procedure selection, readmissions, and cost. Obes Surg. 2017;27(11):2933–9.CrossRef
Metadaten
Titel
High Prevalence of Food Insecurity in Participants Attending Weight Management and Bariatric Surgery Programs
verfasst von
Callie L. Brown
Joseph A. Skelton
Deepak Palakshappa
Keeley J. Pratt
Publikationsdatum
03.05.2020
Verlag
Springer US
Erschienen in
Obesity Surgery / Ausgabe 9/2020
Print ISSN: 0960-8923
Elektronische ISSN: 1708-0428
DOI
https://doi.org/10.1007/s11695-020-04645-7

Weitere Artikel der Ausgabe 9/2020

Obesity Surgery 9/2020 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.