Skip to main content
main-content

08.02.2020 | Original Article

Impact of a Citywide Benchmarking Intervention on Colonoscopy Quality Performance

Zeitschrift:
Digestive Diseases and Sciences
Autoren:
Eugenia N. Uche-Anya, Jennifer J. Brown, Charles Asumeng, Jared Striplin, Mari Carlesimo, Marian Krauskopf, David Greenwald, Brett Bernstein, Steven Itzkowitz, Felice Schnoll-Sussman, Benjamin Lebwohl
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Introduction

There is marked variability in colonoscopy quality, limiting its effectiveness in colorectal cancer prevention. Multiple indicators have been established as markers for colonoscopy quality; however, there are conflicting data on the effects of quality reporting programs on endoscopist performance. In this study, we investigate the impact of a multicenter quarterly report card initiative on colonoscopy quality metric performance.

Methods

Data were collected from 194 endoscopists at 10 participating sites throughout New York City using a Qualified Clinical Data Registry from January 2013 to December 2014. Adenoma detection rate (ADR), cecal intubation rate, withdrawal time, bowel preparation quality and appropriate interval recommendations were tracked. Report cards were distributed to each site on a quarterly basis and technical assistance was provided as needed. Performance trends were analyzed using the Cochran–Armitage trend and analysis of variance tests.

Results

37,258 screening colonoscopies were performed during the study period. There was a positive performance trend for ADR over time from the first quarter of 2013 to the last quarter of 2014 (15.6–25.7%; p < 0.001). There were also increases in cecal intubation rates (78.2–92.6%; p < 0.001), bowel preparation adequacy rates (77.5–92.8%; p < 0.001), and adherence to appropriate screening intervals (28.0–55.0%; p < 0.001). There was no clinically significant change in mean withdrawal time.

Conclusions

The implementation of a quarterly report card initiative resulted in statistically significant improvements in adenoma detection, cecal intubation, bowel preparation adequacy rates, and appropriate recommended screening intervals.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Jetzt e.Med bestellen und 100 € sparen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel
  1. Sie können e.Med Innere Medizin 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  2. Sie können e.Med Allgemeinmedizin 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Innere Medizin

Meistgelesene Bücher aus der Inneren Medizin

2017 | Buch

Rheumatologie aus der Praxis

Entzündliche Gelenkerkrankungen – mit Fallbeispielen

Dieses Fachbuch macht mit den wichtigsten chronisch entzündlichen Gelenk- und Wirbelsäulenerkrankungen vertraut. Anhand von über 40 instruktiven Fallbeispielen werden anschaulich diagnostisches Vorgehen, therapeutisches Ansprechen und der Verlauf …

Herausgeber:
Rudolf Puchner

2016 | Buch

Ambulant erworbene Pneumonie

Was, wann, warum – Dieses Buch bietet differenzierte Diagnostik und Therapie der ambulant erworbenen Pneumonie zur sofortigen sicheren Anwendung. Entsprechend der neuesten Studien und Leitlinien aller wichtigen Fachgesellschaften.

Herausgeber:
Santiago Ewig

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Innere Medizin und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

© Springer Medizin 

Bildnachweise