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28.07.2017 | Quality and Cost Control in TJA (B Waddell, section editor)

Improving Quality and Decreasing Cost by Reducing Re-admissions in Patients Undergoing Total Joint Arthroplasty

verfasst von: Daniel S. Sveom, Mary K. Otteman, Kevin L. Garvin

Erschienen in: Current Reviews in Musculoskeletal Medicine | Ausgabe 3/2017

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Abstract

Purpose of review

Total joint arthroplasty (TJA) has had an increased demand over the recent years. It is a successful procedure, and there are relatively few complications, but there is a high overall cost. There is a push to increase the quality of care, lessen complications, and decrease cost by reducing readmissions. This article will discuss the risk factors that can contribute to the complication and readmission rates following TJA.

Recent findings

Several risk factors have been found to contribute to the complication and readmission rates following a TJA. It is important to understand these risk factors and mitigate them as much as possible in order to optimize the patient experience. There are risk factors that cannot be modified, and the treatment team as well as the patient should be made aware of these and account for them when making the decision whether to undergo elective primary TJA or not. In general, an increased number of risk factors is associated with increased complications and increased readmission rates. At our institution, we have used this knowledge to improve our outcomes and decrease costs.

Summary

It is important to be mindful of risk factors for poor outcomes prior to performing TJA. This allows for the optimization of patients prior to undergoing surgery. This can lead to improved outcomes at a lower cost.
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Metadaten
Titel
Improving Quality and Decreasing Cost by Reducing Re-admissions in Patients Undergoing Total Joint Arthroplasty
verfasst von
Daniel S. Sveom
Mary K. Otteman
Kevin L. Garvin
Publikationsdatum
28.07.2017
Verlag
Springer US
Erschienen in
Current Reviews in Musculoskeletal Medicine / Ausgabe 3/2017
Elektronische ISSN: 1935-9748
DOI
https://doi.org/10.1007/s12178-017-9424-5

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Leitlinienkonformes Management thermischer Verletzungen

Thermische Verletzungen gehören zu den schwerwiegendsten Traumen und hinterlassen oft langfristige körperliche und psychische Spuren. Die aktuelle S2k-Leitlinie „Behandlung thermischer Verletzungen im Kindesalter (Verbrennung, Verbrühung)“ bietet eine strukturierte Übersicht über das empfohlene Vorgehen.

Positive Daten für supraskapulären Nervenblock bei Schultersteife

Daten einer aktuellen Metaanalyse sprechen dafür, dass eine Blockade des Nervus suprascapularis bei Schultersteife mit Blick auf Funktion und Schmerzlinderung mindestens so effektiv ist wie eine Physiotherapie oder intraartikulär injizierte Steroide.

Wirbelgleiten: Dem persönlichen Drang zum Versteifen widerstehen!

In einer norwegischen Studie schnitt die alleinige Dekompressions-Op. bei Personen mit Wirbelgleiten auch dann nicht schlechter ab, wenn erfahrene Chirurgen/ Chirurginnen eigentlich für eine zusätzliche Versteifung plädiert hätten.

Nackenschmerzen nach Bandscheibenvorfall: Muskeltraining hilft!

Bei hartnäckigen Schmerzen aufgrund einer zervikalen Radikulopathie schlägt ein Team der Universität Istanbul vor, lokale Steroidinjektionen mit einem speziellen Trainingsprogramm zur Stabilisierung der Nackenmuskulatur zu kombinieren.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

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