Skip to main content

International Journal of Colorectal Disease

Ausgabe 3/2011

Inhalt (19 Artikel)

Review

Posterior tibial nerve stimulation and faecal incontinence: a review

John M. Findlay, Charles Maxwell-Armstrong

Original Article

Meta-analysis: sacral nerve stimulation versus conservative therapy in the treatment of faecal incontinence

Emile Tan, Nye-Thane Ngo, Ara Darzi, Michael Shenouda, Paris P. Tekkis

Original Article

Balancing zinc deficiency leads to an improved healing of colon anastomosis in rats

Jochen Grommes, Marcel Binnebösel, Christian D. Klink, Klaus Thilo von Trotha, Rafael Rosch, Alexander P. Oettinger, Ines Lindlar, Carsten J. Krones

Original Article

Fibrin glue in the endoscopic treatment of fistulae and anastomotic leakages of the gastrointestinal tract

Elisabeth Lippert, Frank H. Klebl, Florian Schweller, Claudia Ott, Cornelia M. Gelbmann, Jürgen Schölmerich, Esther Endlicher, Frank Kullmann

Original Article

Management and outcome of colorectal anastomotic leaks

Michael Thornton, Heman Joshi, Chandrakumar Vimalachandran, Richard Heath, Paul Carter, Ufuk Gur, Paul Rooney

Original Article

Risk factors for morbidity and mortality after single-layer continuous suture for ileocolonic anastomosis

Andreas Volk, Stephan Kersting, Hanns Christoph Held, Hans Detlev Saeger

Original Article

Nonselective matrix metalloproteinase but not tumor necrosis factor-α inhibition effectively preserves the early critical colon anastomotic integrity

Magnus S. Ågren, Thomas L. Andersen, Line Andersen, Christine Bruun Schiødt, Vikas Surve, Troels T. Andreassen, Juha Risteli, Lennart E. Franzén, Jean-Marie Delaissé, Anne-Marie Heegaard, Lars N. Jorgensen

Original Article

Electrical field stimulation promotes anastomotic healing in poorly perfused rat colon

Rory Kennelly, John B. Conneely, David J. Bouchier-Hayes, Desmond C. Winter

Original Article

Porcine dermal collagen matrix injection may enhance flap repair surgery for complex anal fistula

Pierpaolo Sileri, Luana Franceschilli, Giovanna Del Vecchio Blanco, Vito M. Stolfi, Giulio P. Angelucci, Achille L. Gaspari

Original Article

Evaluation of long-term functional outcomes after surgical treatment of anorectal malformations

Christos Kaselas, Antonios Philippopoulos, Anastasios Petropoulos

Original Article

Laparoscopic adult colorectal surgeon and adolescents with inflammatory bowel disease: a safe combination?

Edward D. Courtney, Mary Brennan, Gabriele Noble-Jamieson, Rob Heuschkel, R. Justin Davies

Original Article

Short-term outcomes following laparoscopic resection for colon cancer

Dara O. Kavanagh, David Gibson, Diarmaid C. Moran, Myles Smith, Kate O Donnell, Emmanuel Eguare, Frank B. V. Keane, Diarmaid S. O Riordain, Paul C. Neary

Original Article

Problems of randomization to open or laparoscopic sigmoidectomy for diverticular disease

Wieland Raue, Corinna Langelotz, Vittorio Paolucci, Matthias Pross, Kaja Ludwig, Walter Asperger, Wolfgang Schwenk

Original Article

Generalized peritonitis due to perforated diverticulitis: Hartmann’s procedure or primary anastomosis?

Loris Trenti, Sebastiano Biondo, Thomas Golda, Millan Monica, Esther Kreisler, Domenico Fraccalvieri, Ricardo Frago, Eduardo Jaurrieta

Letter to the Editor

Endoanal ultrasound for anal cancer staging

Martellucci Jacopo

Letter to the Editor

Is the gastrointestinal stromal tumor arising in the rectovaginal septum an extragastrointestinal entity? A time for reflection

José Humberto Tavares Guerreiro Fregnani, Antônio Talvane Torres de Oliveira, Vinícius de Lima Vazquez, Cristiano Ribeiro Viana, Adhemar Longatto-Filho, Rui Manuel Reis

Letter to the Editor

Stomal melanoma—myth or reality?

Satish K. Warrier, Thomas S. Suhardja, Beena Kumar, Ian Hastie

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.