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International Journal of Colorectal Disease

Ausgabe 4/2015

Inhalt (24 Artikel)

Review

Ambulatory haemorrhoidal surgery: systematic literature review and qualitative analysis

B. Vinson-Bonnet, T. Higuero, J. L. Faucheron, A. Senejoux, F. Pigot, L. Siproudhis

Original Article

The impact of lymph node size to predict nodal metastasis in patients with rectal cancer after preoperative chemoradiotherapy

Im-kyung Kim, Jeonghyun Kang, Beom Jin Lim, Seung-Kook Sohn, Kang Young Lee

Original Article

Clinicopathological characteristics of colorectal cancer presenting under the age of 50

Huw G. Jones, Rami Radwan, Mark Davies, Martyn Evans, Umesh Khot, T. V. Chandrasekaran, Namor Williams, Alex Murray, Wendy Jones, Dean Harris, John Beynon

Original Article

Dynamic magnetic resonance imaging evaluation of pelvic reconstruction with porcine dermal collagen mesh following extra-levator abdominoperineal excision for primary rectal cancer

Adam Dinnewitzer, Matthias Meissnitzer, Thomas Meissnitzer, Clemens Nawara, Christoph Augschöll, Selina Buchner, Franz Mayer, Dietmar Öfner

Original Article

Risk factors for acquisition of multidrug-resistant bacteria in patients with anastomotic leakage after colorectal cancer surgery

Dae-Sang Lee, Jeong-Am Ryu, Chi Ryang Chung, JeongHoon Yang, Kyeongman Jeon, Gee Young Suh, Woo Yong Lee, Chi-Min Park

Original Article

Neurostimulated levator augmentation—a new approach in restoring continence

Christoph Isbert, Nicolas Schlegel, Joachim Reibetanz, Katica Krajinovic, Karsten Schmidt, Christoph-Thomas Germer, Mia Kim

Original Article

Anterior sphincteroplasty for fecal incontinence: predicting incontinence relapse

Brendan P. McManus, Stephen Allison, Julio Hernánchez-Sánchez

Original Article

Home electrical stimulation for women with fecal incontinence: a preliminary randomized controlled trial

Nira Cohen-Zubary, Rachel Gingold-Belfer, Inna Lambort, Nir Wasserberg, Haim Krissi, Sigal Levy, Yaron Niv, Ram Dickman

Original Article

Effectiveness of a three-dimensional anorectal ultrasound in perianal Crohn’s disease: incompatibility with clinical and surgical examinations

F. de la Portilla, V. Durán, M. V. Maestre, J. M. Díaz-Pavón, J. M. Vázquez-Monchul, C. Palacios, J. L. Gollonet, J. M. Sánchez-Gil

Original Article

Role of tridimensional endoanal ultrasound (3D-EAUS) in the preoperative assessment of perianal sepsis

Antonio Brillantino, Francesca Iacobellis, Giandomenico Di Sarno, Francesco D’Aniello, Domenico Izzo, Fiorella Paladino, Maurizio De Palma, Maurizio Castriconi, Roberto Grassi, Natale Di Martino, Adolfo Renzi

Original Article

Redo-surgery by transanal colonic pull-through for failed anastomosis associated with chronic pelvic sepsis or rectovaginal fistula

Léon Maggiori, Julien Blanche, Yann Harnoy, Marianne Ferron, Yves Panis

Original Article

Coadministration of basic fibroblast growth factor-loaded polycaprolactone beads and autologous myoblasts in a dog model of fecal incontinence

Heung-Kwon Oh, Hye Seung Lee, Jin Ho Lee, Se Heang Oh, Jae-Young Lim, Soyeon Ahn, Sung-Bum Kang

Original Article

A model predicting perforation and complications in paediatric appendicectomy

Obinna Obinwa, Colin Peirce, Michael Cassidy, Tom Fahey, John Flynn

Letter to the Editor

Fecal continence can be restored by sacral neurostimulation after traumatic unilateral pudendal neuropathy: a case report

Dominique Leblanc, Nathalie McFadden, Michel Lebel, Ghislain Devroede

Letter to the Editor

Rectal leiomyosarcoma, late complication of pelvic radiotherapy

Mehmet Tahir Oruc, Burhan Mayır, Tuna Bılecık, Alkan Sakar, Ali Riza Erinekci

Letter to the Editor

A case of concealed appendicular polyp on screening colonoscopy

Shashank Garg, Lakshya Chandra, Sudhir K. Dutta

Letter to the Editor

Score to predict pain after excisional hemorrhoidectomy

Sim Sai Tin, Viroj Wiwanitkit

Letter to the Editor

The effect of comorbidities on the survival of colorectal cancer in the older patients

Ali Kagan Coskun, Aytekin Unlu, Taner Yigit

Letter to the Editor

Rare morphological disorder in therapy refractory chronic constipation

S. Kuscher, I. Kronberger, M. Oberwalder, M. Biebl, J. Pratschke, E. Bruder, F. Aigner

Letter to the Editor

Lung cancer metastasis to the external anal sphincter mimicking perianal abscess

Francesco Guerra, Stefano Amore Bonapasta, Salvatore Tumbiolo, Edoardo Gentile, Andrea Coratti

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.