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International Journal of Colorectal Disease

Ausgabe 9/2009

Inhalt (19 Artikel)

Original Article

Perianal mucinous adenocarcinoma arising from chronic anorectal fistulae: a review from single institution

Bo-Lin Yang, Wan-Jin Shao, Gui-Dong Sun, Yi-Qi Chen, Ji-Cheng Huang

Original Article

Long-term result after rubber band ligation for haemorrhoids

Antonio Forlini, Antonio Manzelli, Silvia Quaresima, Massimo Forlini

Original Article

Retrograde colonic irrigation for faecal incontinence after low anterior resection

S. M. P. Koch, M. P. Rietveld, B. Govaert, W. G. van Gemert, C. G. M. I. Baeten

Original Article

Comparison of two sodium phosphate tablet-based regimens and a polyethylene glycol regimen for colon cleansing prior to colonoscopy: a randomized prospective pilot study

Hiroyuki Aihara, Shoichi Saito, Hiroshi Arakawa, Hiroo Imazu, Salem Omar, Mitsuru Kaise, Hisao Tajiri

Original Article

Spatiotemporal pattern analysis of transcription factor 4 in the developing anorectum of the rat embryo with anorectal malformations

Tao Zhang, Yu Zuo Bai, Da Jia Wang, Hui Min Jia, Zheng Wei Yuan, Wei Lin Wang

Original Article

Restorative proctocolectomy for inflammatory bowel disease

Marco Scarpa, Claudia Mescoli, Massimo Rugge, Renata D’Incà, Cesare Ruffolo, Lino Polese, Davide F. D’Amico, Giacomo C. Sturniolo, Imerio Angriman

Original Article

ErbB family immunohistochemical expression in colorectal cancer patients with higher risk of recurrence after radical surgery

Glauco Baiocchi, Ademar Lopes, Renata A. Coudry, Benedito M. Rossi, Fernando A. Soares, Samuel Aguiar, Gustavo C. Guimarães, Fabio O. Ferreira, Wilson T. Nakagawa

Original Article

Risk factors of lateral pelvic lymph node metastasis in advanced rectal cancer

Shin Fujita, Seiichiro Yamamoto, Takayuki Akasu, Yoshihiro Moriya

Original Article

The relationship of histological tumor regression grade (TRG) and two different time intervals to surgery following radiation therapy for locally advanced rectal cancer

A. A. F. A. Veenhof, E. Bloemena, A. F. Engel, D. L. van der Peet, O. W. M. Meijer, M. A. Cuesta

Original Article

Determinants of morbidity and survival after elective non-curative resection of stage IV colon and rectal cancer

Axel Kleespies, Kathrin E. Füessl, Hendrik Seeliger, Martin E. Eichhorn, Mario H. Müller, Markus Rentsch, Wolfgang E. Thasler, Martin K. Angele, Martin E. Kreis, Karl-Walter Jauch

Letter to the Editor

The value of sacral nerve stimulation in the treatment of faecal incontinence after pelvic radiotherapy

Michele Schiano di Visconte, Gabriele Munegato

Letter to the Editor

Double rectal perforation after stapled haemorrhoidectomy

Jacopo Martellucci, Franco Papi, Gabriello Tanzini

Letter to the Editor

Pseudodiverticular defecographic image after STARR procedure for outlet obstruction syndrome

M. Frascio, F. Lazzara, C. Stabilini, R. Fornaro, L. De Salvo, F. Mandolfino, B. Ricci, E. Gianetta

Letter to the Editor

Subtotal colectomy with antiperistaltic cecoproctostomy for slow-transit constipation

Renato Costi, Luigi Roncoroni, Vincenzo Violi, Leopoldo Sarli

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.