Skip to main content
main-content

01.04.2015 | Original Article | Ausgabe 2/2015

Annals of Behavioral Medicine 2/2015

Intimacy Motivations and Pre-exposure Prophylaxis (PrEP) Adoption Intentions Among HIV-Negative Men Who Have Sex with Men (MSM) in Romantic Relationships

Zeitschrift:
Annals of Behavioral Medicine > Ausgabe 2/2015
Autoren:
PhD Kristi E. Gamarel, PhD Sarit A. Golub

Abstract

Background

In the USA, men who have sex with men (MSM) in primary partnerships are at elevated risk for human immunodeficiency virus (HIV) infection. Pre-exposure prophylaxis (PrEP), a new biomedical prevention strategy, has potential to reduce HIV transmission. This study examined predictors of PrEP adoption intentions among HIV-negative MSM in primary partnerships.

Methods

The sample included HIV-negative MSM (n = 164) who participated in an ongoing cross-sectional study with an in-person interview examining PrEP adoption intentions.

Results

Higher HIV risk perception, intimacy motivations for condomless sex, recent condomless anal sex with outside partners, education, and age were each independently associated with PrEP adoption intentions. In a multivariate model, only age, education, and intimacy motivations for condomless sex were significantly associated with PrEP adoption intentions.

Conclusions

Intimacy motivations may play a central role in PrEP adoption for MSM couples. Incorporating relationship dynamics into biomedical strategies is a promising avenue for research and intervention.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Bis zum 22.10. bestellen und 100 € sparen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Annals of Behavioral Medicine 2/2015 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.