Skip to main content
main-content

06.10.2018 | Clinical Investigation | Ausgabe 6/2018

Japanese Journal of Ophthalmology 6/2018

Intraocular pressure and wound state immediately after long versus short clear corneal incision cataract surgery

Zeitschrift:
Japanese Journal of Ophthalmology > Ausgabe 6/2018
Autoren:
Ken Hayashi, Hiroshi Sasaki, Shin-ichi Manabe, Akira Hirata
Wichtige Hinweise
Corresponding author: Ken Hayashi

Abstract

Purpose

To compare the intraocular pressure (IOP) and wound state immediately after cataract surgery for eyes with a long clear corneal incision (CCI) with those for eyes with a short CCI.

Study design

Randomized clinical trial.

Methods

One hundred twenty-eight eyes of 128 patients scheduled for phacoemulsification were randomly assigned to undergo long (≥ 1.75 mm) or short (< 1.75 mm) CCI (2.4-mm wide). IOP was measured using a rebound tonometer preoperatively, at the conclusion of surgery, and at 30 min, 60 min, 120 min, 180 min, and 24 h postoperatively. Wound architecture determined using anterior segment-optical coherence tomography and flare intensity was examined at 60 min postoperatively.

Results

The mean incision length was significantly longer in the long CCI group (2.02 ± 0.19 mm) than in the short CCI group (1.50 ± 0.13mm; P < .0001). The mean IOP significantly increased at 120 min and 180 min postoperatively (P ≤ .0005) and returned to the preoperative level within 24 h. The mean IOP did not differ significantly between the long and short CCI groups at any follow-up period. The incidence of IOP lower than 10 mmHg did not differ significantly between the groups. The mean flare intensity was significantly greater in the short CCI group than in the long CCI group (P = .0122). The wound architecture was similar between the groups.

Conclusion

IOP and wound architecture were comparable between eyes with a long CCI and eyes with a short CCI in the immediate postoperative periods up to 24 h, suggesting that wound stability is equivalent when the CCI is securely closed with wound hydration.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2018

Japanese Journal of Ophthalmology 6/2018 Zur Ausgabe

Neu im Fachgebiet Augenheilkunde

07.09.2018 | Video plus | Ausgabe 11/2018

Einseitige kombinierte Augenmuskeloperation zur Korrektur der Esotropie

Videobeitrag zur Rücklagerung des M. rectus medialis und Faltung des M. rectus lateralis

24.08.2018 | Leitlinien, Stellungnahmen und Empfehlungen | Ausgabe 10/2018

Stellungnahme von BVA, DOG und RG zur intravitrealen Therapie des visusmindernden Makulaödems bei retinalem Venenverschluss

Therapeutische Strategien, Stand 24.04.2018

20.08.2018 | Rehabilitation | CME | Ausgabe 10/2018 Open Access

Aktuelle Möglichkeiten der visuellen Rehabilitation

17.08.2018 | Das therapeutische und diagnostische Prinzip | Ausgabe 11/2018

Suprachoroidale Hydrogelplombe