Skip to main content
main-content

29.04.2019 | Original Article | Ausgabe 3/2019

Journal of Anesthesia 3/2019

Intraoperative hemorrhage in revision total hip arthroplasty: a retrospective single-center study

Zeitschrift:
Journal of Anesthesia > Ausgabe 3/2019
Autoren:
Kana Saito, Yu Kaiho, Toru Tamii, Tadaho Nakamura, Eri Kameyama, Masanori Yamauchi
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Purpose

The amount of intraoperative hemorrhages and factors associated with hemorrhages and transfusions during revision total hip arthroplasty (reTHA) have not been identified for Japanese patients. We aimed to clarify the amount of intraoperative hemorrhages, and to elucidate the factors associated with hemorrhages and transfusions during reTHA in Japanese patients.

Methods

We retrospectively reviewed patients who underwent reTHA (n = 48) and primary total hip arthroplasty (pTHA) (n = 615) in a single hospital and extracted data regarding hemorrhage, transfusion, patient comorbidities, and surgical anesthesia. We defined massive blood loss (MBL) as a hemorrhage comprising more than half of the circulating blood volume within 3 h. The odds ratio (OR) and 95% confidence interval (CI) were estimated using a multivariate logistic regression analysis.

Results

There was a significant difference in hemorrhages between reTHA and pTHA patients (1790 g versus 625 g; p < 0.001). Among patients with reTHA, MBL was significantly associated with younger age (OR 0.91; 95% CI 0.84–1.00; p = 0.04) and lower body mass index (BMI) (OR 0.69; 95% CI 0.53–0.91; p = 0.01). Although not significant, the incidence of MBL tended to be higher for patients with hyperlipidemia (OR 4.88; 95% CI 0.99–24.1; p = 0.051). Furthermore, the need for allogeneic transfusion was significantly associated with the number of prepared autologous blood packs (OR 0.15; 95% CI 0.07–0.55; p = 0.002).

Conclusion

Although this study was limited by its small population and a possibility of underestimating the hemorrhage, hemorrhages in reTHA patients was two times greater than that in pTHA patients. Younger age and lower BMI increased the risk of MBL in reTHA. Preparing autologous blood decreased the risk of intraoperative allogeneic transfusion.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2019

Journal of Anesthesia 3/2019 Zur Ausgabe
  1. Sie können e.Med AINS 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet AINS

Meistgelesene Bücher aus dem Fachgebiet AINS

  • 2014 | Buch

    Komplikationen in der Anästhesie

    Fallbeispiele Analyse Prävention

    Aus Fehlern lernen und dadurch Zwischenfälle vermeiden! Komplikationen oder Zwischenfälle in der Anästhesie können für Patienten schwerwiegende Folgen haben. Häufig sind sie eine Kombination menschlicher, organisatorischer und technischer Fehler.

    Herausgeber:
    Matthias Hübler, Thea Koch
  • 2013 | Buch

    Anästhesie Fragen und Antworten

    1655 Fakten für die Facharztprüfung und das Europäische Diplom für Anästhesiologie und Intensivmedizin (DESA)

    Mit Sicherheit erfolgreich in Prüfung und Praxis! Effektiv wiederholen und im entscheidenden Moment die richtigen Antworten parat haben - dafür ist dieses beliebte Prüfungsbuch garantiert hilfreich. Anhand der Multiple-Choice-Fragen ist die optimale Vorbereitung auf das Prüfungsprinzip der D.E.A.A. gewährleistet.

    Autoren:
    Prof. Dr. Franz Kehl, Dr. Hans-Joachim Wilke
  • 2011 | Buch

    Pharmakotherapie in der Anästhesie und Intensivmedizin

    Wie und wieso wirken vasoaktive Substanzen und wie werden sie wirksam eingesetzt Welche Substanzen eignen sich zur perioperativen Myokardprojektion? 
    Kenntnisse zur Pharmakologie und deren Anwendung sind das notwendige Rüstzeug für den Anästhesisten und Intensivmediziner. Lernen Sie von erfahrenen Anästhesisten und Pharmakologen.

    Herausgeber:
    Prof. Dr. Peter H. Tonner, Prof. Dr. Lutz Hein
  • 2019 | Buch

    Anästhesie und Intensivmedizin - Prüfungswissen für die Fachpflege

    Egal ob Teilnehmer der Fachweiterbildung oder langjähriger Mitarbeiter: Mit diesem Arbeitsbuch können Sie alle Fakten der Intensivmedizin und Anästhesie für die Fachpflege gezielt überprüfen, vertiefen und festigen. Multiple-Choice-Fragen …

    Autor:
    Reinhard Larsen

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update AINS und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise