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Journal of Gastrointestinal Surgery

Ausgabe 2/2006

Inhalt (27 Artikel)

2005 SSAT Annual Meeting

Does the intraoperative peritoneal lavage cytology add prognostic information in patients with potentially curative gastric resection?

Ulysses Ribeiro Jr., Adriana V. Safatle-Ribeiro, Bruno Zilberstein, Donato Mucerino, Osmar Kenji Yagi, Cla’udio Caldas Bresciani, Carlos Eduardo Jacob, Kyioshi Iryia, Joaquim Gama-Rodrigues

2005 AHPBA Annual Meeting

Gallbladder cancer: An analysis of a series of 139 patients with invasion restricted to the subserosal layer

Xabier de Aretxabala, Ivan Roa, Luis Burgos, Hector Losada, Juan Carlos Roa, Javier Mora, Juan Hepp, Jorge Leon, F. Maluenda

Nonalcoholic fatty gallbladder disease: The influence of diet in lean and obese mice

Matthew I. Goldblatt, Deborah A. Swartz-Basile, Hayder H. Al-Azzawi, Khoi Q. Tran, Attila Nakeeb, Henry A. Pitt

A structurally optimized celecoxib derivative inhibits human pancreatic cancer cell growth

Junan Li, Jiuxiang Zhu, W. Scott Melvin, Tanios S. Bekaii-Saab, Ching-Shih Chen, Peter Muscarella

combined hepatic and inferior vena cava resection for colorectal metastases

Scott T. Johnson, Maurice Blitz, Norman Kneteman, David Bigam

Management of pain in small duct chronic pancreatitis

Shailesh V. Shrikhande, Jörg Kleeff, Helmut Friess, Markus W. Buchler

Glutamine does not protect against hepatic warm ischemia/reperfusion injury in rats

Joonhwa Noh, Matthias Behrends, Soojinna Choi, Melanie A. Bedolli, Jason Yardi, Ryutaro Hirose, Claus U. Niemann

Debunking dogma: Surgery for four or more colorectal liver metastases is justified

Timothy M. Pawlik, Eddie K. Abdalla, Lee M. Ellis, Jean-Nicolas Vauthey, Steven A. Curley

Transarterial chemoembolization with degradable starch microspheres, irinotecan, and mitomycin-C in patients with liver metastases

Zenichi Morise, Atsushi Sugioka, Ryoichi Kato, Junko Fujita, Sojun Hoshimoto, Takazumi Kato

Original Articles

Effect of gastric bypass on barrett’s esophagus and intestinal metaplasia of the cardia in patients with morbid obesity

Attila Csendes, Ana Maria Burgos, Gladys Smok, Patricio Burdiles, Ana Henriquez

Effect of roux-en-Y gastric bypass on satiety and food likes: The role of genetics

Richard C. Thirlby, Frohar Bahiraei, Jim Randall, Adam Drewnoski

Palliative surgery for unresectable pancreatic and periampullary cancer: a reappraisal

Mickael Lesurtel, Nidal Dehni, Emmanuel Tiret, Rolland Parc, François Paye

Outcomes of cholecystectomy after endoscopic sphincterotomy for choledocholithiasis

Nechol L. Allen, Ruth R. Leeth, Kelly R. Finan, Darren S. Tishler, Selwyn M. Vickers, C. Mel Wilcox, Mary T. Hawn

Multiple gastrointestinal stromal tumors of the ileum and neurofibromatosis type 1

Marcelo A. Beltran, Karina S. Cruces, Carlos Barría, Gustavo Verdugo

Abdominal drainage was unnecessary after hepatectomy using the conventional clamp crushing technique

Lu Lu, Hui-Chuan Sun, Lun-Xiu Qin, Lu Wang, Qin-Hai Ye, Ning Ren, Jia Fan, Zhao-You Tang

Neoadjuvant radiochemotherapy for patients with locally advanced rectal cancer leads to impairment of the anal sphincter

Joerg Theisen, Werner K.- H. Kauer, Hjalmar Nekarda, Ludwig Schmid, Hubert J. Stein, Joerg-Ruediger Siewert

Cyclooxygenase-2 expression and clinical outcome in gastrointestinal stromal tumors

Ashley E. Stewart, Martin H. Heslin, Jorge Arch, Nirag Jhala, Brian Ragland, Fernando Gomez, Kirby I. Bland, J. Pablo Arnoletti

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.