Skip to main content

Journal of Gastrointestinal Surgery

Ausgabe 7/2007

Inhalt (19 Artikel)

Bariatric Surgery Training: Getting Your Ticket Punched

Bruce D. Schirmer, Philip R. Schauer, David R. Flum, James Ellsmere, Daniel B. Jones

A Prospective Evaluation of an Algorithm Incorporating Routine Preoperative Endoscopic Ultrasound-Guided Fine Needle Aspiration in Suspected Pancreatic Cancer

Mohamad A. Eloubeidi, Shyam Varadarajulu, Shilpa Desai, Rhett Shirley, Martin J. Heslin, Mohit Mehra, Juan P. Arnoletti, Isam Eltoum, Charles M. Wilcox, Selwyn M. Vickers

Resected Serous Cystic Neoplasms of the Pancreas: A Review of 158 Patients with Recommendations for Treatment

Charles Galanis, Amir Zamani, John L. Cameron, Kurtis A. Campbell, Keith D. Lillemoe, David Caparrelli, David Chang, Ralph H. Hruban, Charles J. Yeo

The Pathogenesis of Barrett’s Esophagus: Secondary Bile Acids Upregulate Intestinal Differentiation Factor CDX2 Expression in Esophageal Cells

Yingchuan Hu, Valerie A. Williams, Oliver Gellersen, Carolyn Jones, Thomas J. Watson, Jeffrey H. Peters

Cholecystosteatosis: an Explanation for Increased Cholecystectomy Rates

Hayder H. Al-Azzawi, Attila Nakeeb, Romil Saxena, Mary A. Maluccio, Henry A. Pitt

Concepts and Preliminary Data Toward the Realization of Image-guided Liver Surgery

David M. Cash, Michael I. Miga, Sean C. Glasgow, Benoit M. Dawant, Logan W. Clements, Zhujiang Cao, Robert L. Galloway, William C. Chapman

Preoperative Chemotherapy for Colorectal Liver Metastases: Impact on Hepatic Histology and Postoperative Outcome

Timothy M. Pawlik, Kelly Olino, Ana Luiza Gleisner, Michael Torbenson, Richard Schulick, Michael A. Choti

Duodenal-content Reflux Into the Esophagus Leads to Expression of Cdx2 and Muc2 in Areas of Squamous Epithelium in Rats

Manuel Pera, Miguel Pera, Carmen de Bolós, Maria J. Brito, Antonio Palacín, Luis Grande, Antonio Cardesa, Richard Poulsom

Mild Acute Biliary Pancreatitis vs Cholelithiasis: Are There Differences in the Rate of Choledocholithiasis?

Rosa Bertolín-Bernades, Luis Sabater-Ortí, Julio Calvete-Chornet, Bruno Camps-Vilata, Norberto Cassinello-Fernández, Miguel Oviedo-Bravo, Purificación Ivorra-García Monco, Raúl Cánovas-de Lucas, Salvador Lledó-Matoses

Fast Track—Different Implications in Pancreatic Surgery

P. O. Berberat, H. Ingold, A. Gulbinas, J. Kleeff, M. W. Müller, C. Gutt, M. Weigand, H. Friess, M. W. Büchler

Viability of Endoscopic and Excisional Treatment of Early Rectal Carcinoids

Anders Merg, Debrah Wirtzfeld, Jiping Wang, Richard Cheney, Kelli Bullard Dunn, Ashwani Rajput

Intestinal Malrotation Discovered at the Time of Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass

Rajendra P. Palepu, Carroll M. Harmon, Steven P. Goldberg, Ronald H. Clements

Risk Factors for Mortality and Postoperative Complications After Gastrointestinal Surgery

Lars Tue Sørensen, Afshin Malaki, Peer Wille-Jørgensen, Finn Kallehave, Johan Kjærgaard, Ulla Hemmingsen, Lisbeth Nørgaard Møller, Torben Jørgensen

Enterocolitis due to Simultaneous Infection with Rotavirus and Clostridium difficile in Adult and Pediatric Solid Organ Transplantation

Ingrid Stelzmueller, Silke Wiesmayr, Mirjam Eller, Manfred Fille, Cornelia Lass-Floerl, Guenther Weiss, Paul Hengster, Raimund Margreiter, Hugo Bonatti

Small Intestinal Submucosa (SIS) in the Repair of a Cecal Wound in Unprepared Bowel in Rats

Tomio Ueno, Atsunori Oga, Toku Takahashi, Theodore N. Pappas

Thyroid Artery Erosion by Esophageal Cancer: Management with Interventional Radiology

Burkhard H. A. von Rahden, Brigitte Stigler, Wolfgang Weiß, Hubert J. Stein

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.