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Journal of Gastrointestinal Surgery

Ausgabe 8/2007

Inhalt (17 Artikel)

Long-term Outcome After Resection for Chronic Pancreatitis in 224 Patients

Hartwig Riediger, Ulrich Adam, Eva Fischer, Tobias Keck, Frank Pfeffer, Ulrich T. Hopt, Frank Makowiec

Efficacy of Preoperative Combined 18-Fluorodeoxyglucose Positron Emission Tomography and Computed Tomography for Assessing Primary Rectal Cancer Response to Neoadjuvant Therapy

Genevieve B. Melton, William C. Lavely, Heather A. Jacene, Richard D. Schulick, Michael A. Choti, Richard L. Wahl, Susan L. Gearhart

Echogenic Appearance of Colorectal Liver Metastases on Intraoperative Ultrasonography is Associated with Survival After Hepatic Resection

Michelle L. DeOliveira, Timothy M. Pawlik, Ana L. Gleisner, Lia Assumpcaom, Gaspar J. Lopes-Filho, Michael A. Choti

Inferior Vena Cava Stenting: A Safe and Effective Treatment for Intractable Ascites in Patients with Polycystic Liver Disease

Jayleen Grams, Swee H. Teh, Vicente E. Torres, James C. Andrews, David M. Nagorney

Distal Pancreatectomy for Chronic Pancreatitis: Risk Factors for Postoperative Pancreatic Fistula

Thomas Schnelldorfer, Patrick D. Mauldin, David N. Lewin, David B. Adams

Hyperbaric Oxygen Therapy Reduces Severity and Improves Survival in Severe Acute Pancreatitis

Mehrdad Nikfarjam, Christine M. Cuthbertson, Caterina Malcontenti-Wilson, Vijayaragavan Muralidharan, Ian Millar, Christopher Christophi

Glutamate-induced Calcium Transients in Rat Neurons of the Dorsal Motor Nucleus of the Vagus

John B. Ammori, Weizhen Zhang, Erika A. Newman, Michael W. Mulholland

A Curative Resection Improves the Postoperative Survival Rate Even in Patients with Advanced Gallbladder Carcinoma

Masahiro Kai, Kazuo Chijiiwa, Jiro Ohuchida, Motoaki Nagano, Masahide Hiyoshi, Kazuhiro Kondo

Modified Jejunoileal Bypass Surgery with Biliary Diversion for Morbid Obesity and Changes in Liver Histology During Follow-up

Iraj Fazel, Akram Pourshams, Shahin Merat, Roya Hemayati, Masoud Sotoudeh, Reza Malekzadeh

Impact of Splenectomy in Patients with Gastric Adenocarcinoma of the Cardia

Chikara Kunisaki, Hirochika Makino, Hirokazu Suwa, Tsutomu Sato, Takashi Oshima, Yasuhiko Nagano, Syoichi Fujii, Hirotoshi Akiyama, Masato Nomura, Yuichi Otsuka, Hidetaka A. Ono, Takashi Kosaka, Ryo Takagawa, Yasushi Ichikawa, Hiroshi Shimada

Passage of “Colonic Cast” after Colorectal Surgery: Report of Four Cases and Review of the Literature

Sabri Erguney, Nihat Yavuz, Yeliz E. Ersoy, Serkan Teksoz, Dogan Selcuk, Gunduz Ogut, Gulen Dogusoy, Olcay Alver

Development of a Simple Model of Extrinsic Denervation of the Small Bowel in Mouse

Javairiah Fatima, Scott G. Houghton, Michael G. Sarr

Review Article

Surgical Therapy for Colorectal Metastases to the Liver

Timothy M. Pawlik, Michael A. Choti

Usefulness of Computed Tomography as a Preoperative Diagnostic Modality in a Case with Acute Jejunogastric Intussusception

Yasushi Hashimoto, Shuji Akagi, Yoshihiro Sakashita, Michio Takamura, Hiroshi Iwako, Yusuke Watadani, Norifumi Shigemoto, Taijiro Sueda

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.