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Journal of Gastrointestinal Surgery

Ausgabe 8/2010

Inhalt (22 Artikel)

2009 SSAT Poster Presentation

Applicability and Feasibility of Incorporating Minimally Invasive Esophagectomy at a High Volume Center

Brittany L. Willer, Sumeet K. Mittal, Stephanie G. Worrell, Seemal Mumtaz, Tommy H. Lee

Original Article

Expression of C1q Complement Component in Barrett’s Esophagus and Esophageal Adenocarcinoma

Yuri V. Bobryshev, Jinhua Lu, Reginald V. N. Lord

Original Article

Medical Comorbidities Should Not Deter the Application of Laparoscopic Fundoplication

Farhaad Golkar, Connor Morton, Sharona Ross, Michelle Vice, Demitri Arnaoutakis, Sujat Dahal, Jonathan Hernandez, Alexander Rosemurgy

Original Article

SOX2 in Gastric Carcinoma, but not Hath1, is Related to Patients’ Clinicopathological Features and Prognosis

Xin Zhang, Hao Yu, Yongtao Yang, Rong Zhu, Jianying Bai, Zhihong Peng, Yonghong He, Lei Chen, Wensheng Chen, Dianchun Fang, Xiuwu Bian, Rongquan Wang

Original Article

PinX1 Inhibits Telomerase Activity in Gastric Cancer Cells Through Mad1/c-Myc Pathway

Hong-bin Wang, Xing-wei Wang, Gang Zhou, Wei-qiang Wang, Yong-gang Sun, Shi-ming Yang, Dian-chun Fang

Original Article

Can Adequate Lymphadenectomy be Obtained by Laparoscopic Resection in Rectal Cancer? Results of a Case–Control Study in 200 Patients

Samer Sara, Gilles Poncet, David Voirin, Marie-Hélène Laverriere, Daniel Anglade, Jean-Luc Faucheron

Original Article

Expression of Cortactin Correlates with a Poor Prognosis in Patients with Stages II–III Colorectal Adenocarcinoma

Jian-hua Cai, Ren Zhao, Jian-wei Zhu, Xiao-long Jin, Fang-jun Wan, Kun Liu, Xiao-pin Ji, Yan-bo Zhu, Zheng-gang Zhu

Original Article

Impact of Resection for Primary Colorectal Cancer on Outcomes in Patients with Synchronous Colorectal Liver Metastases

Jung Wook Huh, Chol  Kyoon Cho, Hyeong Rok Kim, Young Jin Kim

SSAT Poster Presentation

Symptomatic Bile Duct Hamartomas: Surgical Management in an MRI Driven Practice

Elliot B. Tapper, Diego Martin, N. Volkan Adsay, Bobby Kalb, David Kooby, Juan M. Sarmiento

Open Access Original Article

Risk Assessment in Cholelithiasis: Is Cholecystectomy Always to be Preferred?

Marlies C. Mertens, Jan A. Roukema, Vincent P. W. Scholtes, Jolanda De Vries

Original Article

Body Mass Index and Adverse Perioperative Outcomes Following Hepatic Resection

Amit K. Mathur, Amir A. Ghaferi, Nicholas H. Osborne, Timothy M. Pawlik, Darrell A. Campbell, Michael J. Englesbe, Theodore H. Welling

SSAT Poster Presentation

An MRI-Driven Practice: a New Perspective on MRI for the Evaluation of Adenocarcinoma of the Head of the Pancreas

Elliot B. Tapper, Diego Martin, N. Volkan Adsay, David Kooby, Bobby Kalb, Juan M. Sarmiento

Original Article

Microbiological Profile and Antimicrobial Susceptibility in Surgical Site Infections Following Hollow Viscus Injury

Beat Schnüriger, Kenji Inaba, Barbara M. Eberle, Tiffany Wu, Peep Talving, Marko Bukur, Howard Belzberg, Demetrios Demetriades

Original Article

Impact on Dyslipidemia of the Laparoscopic Ileal Interposition Associated to Sleeve Gastrectomy in Type 2 Diabetic Patients

Aureo Ludovico DePaula, Alessandro R. Stival, Carolina C. L. DePaula, Alfredo Halpern, Sergio Vêncio

How I do it

Robotic Distal Splenopancreatectomy: Bridging the Gap Between Pancreatic and Minimal Access Surgery

Dimitrios Ntourakis, Ettore Marzano, Patricia Alexandra Lopez Penza, Philippe Bachellier, Daniel Jaeck, Patrick Pessaux

GI Image

Gastrointestinal Images: Complete Tubular Duplication of the Oesophagus in an Adult

Trystan M. Lewis, Emmanouil Zacharakis, Jonathan Hoare, Sanjay Purkayastha, George B. Hanna

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.