Skip to main content

Journal of Robotic Surgery

Ausgabe 4/2018

Inhalt (28 Artikel)

Review Article

Safety and efficacy of synchronous robotic surgery for colorectal cancer with liver metastases

Rozana H. Dwyer, Matthew J. Scheidt, J. Stephen Marshall, Steven S. Tsoraides

Original Article

A cost-conscious approach to robotic adrenalectomy

Zuliang Feng, Michael P. Feng, David P. Feng, Mark J. Rice, Carmen C. Solórzano

Original Article

Use of electromagnetic navigational bronchoscopy in robotic pulmonary resection

Patrick F. Vining, Timothy M. Lee, Costas S. Bizekis, Michael D. Zervos

Original Article

Introductory TORS training in an otolaryngology residency program

Judd H. Fastenberg, Marc J. Gibber, Richard V. Smith

Original Article

Perioperative outcomes of robotic hysterectomy with mini-laparotomy versus open hysterectomy for uterus weighing more than 250 g

Natasha Gupta, Shanti Mohling, Rebecca Mckendrick, Rayan Elkattah, Jenny Holcombe, Robert S. Furr, Todd Boren, Stephen DePasquale

Original Article

Two-port robotic hysterectomy: a novel approach

Gaby N. Moawad, Paul Tyan, Elias D. Abi Khalil

Correction

Correction to: Two-port robotic hysterectomy: a novel approach

Gaby N. Moawad, Paul Tyan, Elias D. Abi Khalil

Original Article

The concentration of console surgeons: prospective evaluation of the loss of attention in robotic-assisted procedures

Andreas Martinschek, G. Welzel, M. Ritter, E. Heinrich, C. Bolenz, L. Trojan

Original Article

Nephrometry score matched robotic vs. laparoscopic vs. open partial nephrectomy

Pooya Banapour, George A. Abdelsayed, Zoe Bider-Canfield, Peter A. Elliott, Patrick S. Kilday, Gary W. Chien

Original Article

Nasopharynx access by minimally invasive transoral robotic surgery: anatomical study

Amine Harichane, Dorian Chauvet, Stéphane Hans

Original Article

Robotic kidney autotransplantation in a porcine model: a procedure-specific training platform for the simulation of robotic intracorporeal vascular anastomosis

Ho Yee Tiong, Benjamin Yen Seow Goh, Edmund Chiong, Lincoln Guan Lim Tan, Anatharaman Vathsala

Original Article

First 100 consecutive robotic inguinal hernia repairs at a Veterans Affairs hospital

Alyssa K. Kosturakis, Kathryn E. LaRusso, Nels D. Carroll, Michael B. Nicholl

Original Article

Does robotic-assisted transabdominal preperitoneal (R-TAPP) hernia repair facilitate contralateral investigation and repair without compromising patient morbidity?

Eugene O. Dickens, Ramachandra Kolachalam, Anthony Gonzalez, Christopher Richardson, Lawrence D’Amico, Jorge Rabaza, Reza Gamagami

Original Article

Robotic-assisted thymectomy for early-stage thymoma: a propensity-score matched analysis

Monica Casiraghi, Domenico Galetta, Alessandro Borri, Adele Tessitore, Rosalia Romano, Daniela Brambilla, Patrick Maisonneuve, Lorenzo Spaggiari

Brief Communication

Robotic surgery: is it right for India?

Gaurav S. Desai

Case Report

Transoral robotic surgery for oncocytic ductal cyst of hypopharynx: a lesion with a high probability of recurrence

Enrique Cadena, Alfredo Romero-Rojas, Ricardo Guerra, Carlos Pérez-Mitchell

Case Report

Initial robotic assistance in the surgical management of renal cell carcinoma with level 4 cavoatrial thrombus

Isaac Palma-Zamora, Deepansh Dalela, Ravi Barod, Linda Hsu, Mani Menon, Craig G. Rogers

Case Report

Robotic inguinal lymph node dissection for melanoma: a novel approach to a complicated problem

G. Alan Hyde, Nathan L. Jung, Alvaro A. Valle, Syamal D. Bhattacharya, Christopher E. Keel

Case Report

Total extraperitoneal robot assisted laparoscopic renal transplant recipient surgery

Vishnu Raveendran, Ramaprasad Manasseri Koduveli, Roy John, Deepak Varma, Kishore Thekke Adiyat

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.