Skip to main content
Erschienen in: Surgical Endoscopy 2/2004

01.02.2004 | Case report

Laparoscopic gastric bypass after failed open horizontal stapled gastroplasty

verfasst von: S. D. St. Peter, J. M. Swain

Erschienen in: Surgical Endoscopy | Ausgabe 2/2004

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

The number of people in the population who have undergone an operative procedure for morbid obesity is likely to rise steadily as the awareness and popularity of bariatric surgery continues to develop. As this number increases, the number of patients with long-term failures and complications from these procedures will also rise. Although previous operations, particularly open procedures, normally deter surgeons from choosing a laparoscopic approach, the evolving technical skill of laparoscopic surgeons should allow for the reconsideration of these inhibitions. In this case, we present of laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass on a 48-year-old woman who had undergone horizontal gastric stapling 20 years prior to presentation.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Behrns, KE, Smith, CD, Kelly, KA, Sarr, MG 1993Reoperative bariatric surgery. Lessons learned to improve patient selection and results.Ann Surg218646653PubMed Behrns, KE, Smith, CD, Kelly, KA, Sarr, MG 1993Reoperative bariatric surgery. Lessons learned to improve patient selection and results.Ann Surg218646653PubMed
2.
Zurück zum Zitat Benotti, PN, Forse, RA 1996Safety and long-term efficacy of revisional surgery in severe obesity.Am J Surg172232235CrossRefPubMed Benotti, PN, Forse, RA 1996Safety and long-term efficacy of revisional surgery in severe obesity.Am J Surg172232235CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Bloomberg, RD, Urback, DR 2002Laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass for severe gastroesophageal reflux after vertical banded gastroplasty.Obes Surg12408411CrossRefPubMed Bloomberg, RD, Urback, DR 2002Laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass for severe gastroesophageal reflux after vertical banded gastroplasty.Obes Surg12408411CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat Buchwald, H, Buchwald, JN 2002Evolution of operative procedures for the management of morbid obesity 1950–2000.Obes Surg12705717CrossRefPubMed Buchwald, H, Buchwald, JN 2002Evolution of operative procedures for the management of morbid obesity 1950–2000.Obes Surg12705717CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Cadiere, GB, Himpens, J, Hainaux, B, Gaudissart, Q, Favretti, S, Segato, G 2002Laparoscopic adjustable gastric banding.Semin Laparosc Surg9105114CrossRefPubMed Cadiere, GB, Himpens, J, Hainaux, B, Gaudissart, Q, Favretti, S, Segato, G 2002Laparoscopic adjustable gastric banding.Semin Laparosc Surg9105114CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Capella, RF, Capella, JF 1998Converting vertical banded gastroplasty to a lesser curvature gastric bypass: technical considerations.Obes Surg8218224CrossRefPubMed Capella, RF, Capella, JF 1998Converting vertical banded gastroplasty to a lesser curvature gastric bypass: technical considerations.Obes Surg8218224CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Capella, RF, Capella, JF 1996The weight reduction operation of choice: vertical banded gastroplasty or gastric bypass?Am J Surg1717479CrossRefPubMed Capella, RF, Capella, JF 1996The weight reduction operation of choice: vertical banded gastroplasty or gastric bypass?Am J Surg1717479CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat de Csepel, J, Nahouraii, R, Gagner, M 2001Laparoscopic gastric bypass as a reoperative bariatric surgery for failed open restrictive procedures.Surg Endosc15393397CrossRefPubMed de Csepel, J, Nahouraii, R, Gagner, M 2001Laparoscopic gastric bypass as a reoperative bariatric surgery for failed open restrictive procedures.Surg Endosc15393397CrossRefPubMed
9.
Zurück zum Zitat Deitel, M, Shikora, SA 2002The development of the surgical treatment of morbid obesity.J Am Coll Nutr21365371PubMed Deitel, M, Shikora, SA 2002The development of the surgical treatment of morbid obesity.J Am Coll Nutr21365371PubMed
10.
Zurück zum Zitat DeMaria, EJ, Sugerman, HJ, Kellum, JM, Meador, JG, Wolfe, LG 2002Results of 281 consecutive total laparoscopic Roux-en-Y gastric bypasses to treat morbid obesity.Ann Surg235640645PubMed DeMaria, EJ, Sugerman, HJ, Kellum, JM, Meador, JG, Wolfe, LG 2002Results of 281 consecutive total laparoscopic Roux-en-Y gastric bypasses to treat morbid obesity.Ann Surg235640645PubMed
11.
Zurück zum Zitat Denoel, C, Denoel, A, Coimbra, C, Heymans, O 2001Lesser curvature Roux-en-Y gastric bypass as an alternative procedure to failed vertical banded gastroplasty: surgical technique and short-term results.Acta Chir Belg101179184PubMed Denoel, C, Denoel, A, Coimbra, C, Heymans, O 2001Lesser curvature Roux-en-Y gastric bypass as an alternative procedure to failed vertical banded gastroplasty: surgical technique and short-term results.Acta Chir Belg101179184PubMed
12.
Zurück zum Zitat Ferraro, DR 2003Laparoscopic adjustable gastric banding for morbid obesity.AORN J77924940 Ferraro, DR 2003Laparoscopic adjustable gastric banding for morbid obesity.AORN J77924940
13.
Zurück zum Zitat Gagner, M, Gentileschi, P, de Csepel, J, Kini, S, Patterson, E, Inabnet, WB, Herron, D, Pomp, A 2002Laparoscopic reoperative bariatric surgery: experience from 27 consecutive patients.Obes Surg12254260CrossRefPubMed Gagner, M, Gentileschi, P, de Csepel, J, Kini, S, Patterson, E, Inabnet, WB, Herron, D, Pomp, A 2002Laparoscopic reoperative bariatric surgery: experience from 27 consecutive patients.Obes Surg12254260CrossRefPubMed
14.
Zurück zum Zitat Gould, JC, Needleman, BJ, Ellison, EC, Muscarella, P, Schneider, C, Melvin, WS 2002Evolution of minimally invasive bariatric surgery.Surgery132565572CrossRefPubMed Gould, JC, Needleman, BJ, Ellison, EC, Muscarella, P, Schneider, C, Melvin, WS 2002Evolution of minimally invasive bariatric surgery.Surgery132565572CrossRefPubMed
15.
Zurück zum Zitat Linner, JH, Drew, RL 1992Reoperative surgery, efficacy, and long-term follow-up.Am J Clin Nutr55606S610SPubMed Linner, JH, Drew, RL 1992Reoperative surgery, efficacy, and long-term follow-up.Am J Clin Nutr55606S610SPubMed
16.
Zurück zum Zitat MacLean, LD, Rhode, BM, Sampalis, J, Forse, RA 1993Results of the surgical treatment of obesity.Am J Surg165155160PubMed MacLean, LD, Rhode, BM, Sampalis, J, Forse, RA 1993Results of the surgical treatment of obesity.Am J Surg165155160PubMed
17.
Zurück zum Zitat McCormick, JT, Papasavas, PK, Caushaj, PF, Gagne, DJ 2003Laparoscopic revision of failed open bariatric procedures.Surg Endosc17413415CrossRefPubMed McCormick, JT, Papasavas, PK, Caushaj, PF, Gagne, DJ 2003Laparoscopic revision of failed open bariatric procedures.Surg Endosc17413415CrossRefPubMed
18.
Zurück zum Zitat Prystowsky, JB 2002Surgical management of obesity.Semin Gastrointest Dis13133142PubMed Prystowsky, JB 2002Surgical management of obesity.Semin Gastrointest Dis13133142PubMed
19.
Zurück zum Zitat Schauer, PR, Ikramuddin, S, Gourash, W, Ramanathan, R, Luketich, J 2000Outcomes after laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass for morbid obesity.Ann Surg232515529CrossRefPubMed Schauer, PR, Ikramuddin, S, Gourash, W, Ramanathan, R, Luketich, J 2000Outcomes after laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass for morbid obesity.Ann Surg232515529CrossRefPubMed
20.
Zurück zum Zitat Sugerman, HJ 2002Gastric bypass surgery for severe obesity.Semin Laparosc97985CrossRef Sugerman, HJ 2002Gastric bypass surgery for severe obesity.Semin Laparosc97985CrossRef
21.
Zurück zum Zitat Sugerman, HJ, Wolper, JL 1984Failed gastroplasty for morbid obesity. Revised gastroplasty versus Roux-Y gastric bypass.Am J Surg148331336PubMed Sugerman, HJ, Wolper, JL 1984Failed gastroplasty for morbid obesity. Revised gastroplasty versus Roux-Y gastric bypass.Am J Surg148331336PubMed
22.
Zurück zum Zitat Suter, M, Giusti, V, Heraief, E, Zysset, F, Calmes, JM 2003Laparoscopic gastric banding.Surg Endosc171418Jun 17 (epub)CrossRefPubMed Suter, M, Giusti, V, Heraief, E, Zysset, F, Calmes, JM 2003Laparoscopic gastric banding.Surg Endosc171418Jun 17 (epub)CrossRefPubMed
23.
Zurück zum Zitat Suter, M 2001Laparoscopic band repositioning for pouch dilatation/slippage after gastric banding: disappointing results.Obes Surg11507512CrossRefPubMed Suter, M 2001Laparoscopic band repositioning for pouch dilatation/slippage after gastric banding: disappointing results.Obes Surg11507512CrossRefPubMed
24.
Zurück zum Zitat Szold, A, Abu-Abeid, S 2002Laparoscopic adjustable silicone gastric banding for morbid obesity: results and complications in 715 patients.Surg Endoscl6230233CrossRef Szold, A, Abu-Abeid, S 2002Laparoscopic adjustable silicone gastric banding for morbid obesity: results and complications in 715 patients.Surg Endoscl6230233CrossRef
25.
Zurück zum Zitat van Gemert, WG, van Wersch, MM, Greve, JW, Soeters, PB 1998Revisional surgery after failed vertical banded gastroplasty: restoration of vertical banded gastroplasty or conversion to gastric bypass.Obes Surg82128CrossRefPubMed van Gemert, WG, van Wersch, MM, Greve, JW, Soeters, PB 1998Revisional surgery after failed vertical banded gastroplasty: restoration of vertical banded gastroplasty or conversion to gastric bypass.Obes Surg82128CrossRefPubMed
26.
Zurück zum Zitat Yale, CE 1989Conversion surgery for morbid obesity: complications and long-term weight control.Surgery106474480PubMed Yale, CE 1989Conversion surgery for morbid obesity: complications and long-term weight control.Surgery106474480PubMed
27.
Zurück zum Zitat Zinzindohoue, F, Chevallier, JM, Douard, R, Elian, N, Ferraz, JM, Blanche, JP, Berta, JL, Altman, JJ, Safran, D, Cugnenc, PH 2003Laparoscopic gastric banding: a minimally invasive surgical treatment for morbid obesity: prospective study of 500 consecutive patients.Ann Surg23719CrossRefPubMed Zinzindohoue, F, Chevallier, JM, Douard, R, Elian, N, Ferraz, JM, Blanche, JP, Berta, JL, Altman, JJ, Safran, D, Cugnenc, PH 2003Laparoscopic gastric banding: a minimally invasive surgical treatment for morbid obesity: prospective study of 500 consecutive patients.Ann Surg23719CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Laparoscopic gastric bypass after failed open horizontal stapled gastroplasty
verfasst von
S. D. St. Peter
J. M. Swain
Publikationsdatum
01.02.2004
Erschienen in
Surgical Endoscopy / Ausgabe 2/2004
Print ISSN: 0930-2794
Elektronische ISSN: 1432-2218
DOI
https://doi.org/10.1007/s00464-003-4507-3

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2004

Surgical Endoscopy 2/2004 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.