Skip to main content
Erschienen in:

08.08.2017 | How I Do It

Laparoscopic Linear Stapled Running Enterotomy Closure in Roux-en-Y Gastric Bypass Using Absorbable Unidirectional Barbed Suture (Stratafix® 2/0)

verfasst von: Ben Gys, Tobie Gys, Michael Ruyssers, Thierry Lafullarde

Erschienen in: Obesity Surgery | Ausgabe 10/2017

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

Laparoscopic running enterotomy closure for linear stapled Roux-en-Y gastric bypass (RYGB) may be enhanced by using unidirectional barbed sutures (Stratafix™ 2/0, Ethicon) as it eliminates the need for knot tying and assistance from a third hand.

Objectives

The objective of this paper is to present our technique using unidirectional barbed sutures (Stratafix™ 2/0, Ethicon).

Methods

After stapling the gastrojejunostomy, we start the closure of the residual enterotomy unidirectional from left to right (single, full-thickness layer) which is cut without a knot. For the jejunojejunostomy, the residual enterotomy is closed perpendicular from top to bottom in order to avoid iatrogenic stricture formation (single, full-thickness layer). No backstitches are performed.

Conclusions

We feel strongly that this technique might enhance running enterotomy closure for linear stapled RYGB.
Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Blanc P, Lointier P, Breton C, et al. The hand-sewn anastomosis with an absorbable bidirectional monofilament barbed suture Stratafix™ during laparoscopic one anastomosis loop gastric bypass. Retrospective study in 50 patients. Obes Surg. 2015 Dec;25(12):2457–60.CrossRefPubMed Blanc P, Lointier P, Breton C, et al. The hand-sewn anastomosis with an absorbable bidirectional monofilament barbed suture Stratafix™ during laparoscopic one anastomosis loop gastric bypass. Retrospective study in 50 patients. Obes Surg. 2015 Dec;25(12):2457–60.CrossRefPubMed
2.
Zurück zum Zitat Kassir R, Blanc P, Breton C, et al. Laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass with the absorbable bidirectional monofilament barbed suture Stratafix™: the hand-sewn technique. Obes Surg. 2015 Feb;25(2):325–6.CrossRefPubMed Kassir R, Blanc P, Breton C, et al. Laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass with the absorbable bidirectional monofilament barbed suture Stratafix™: the hand-sewn technique. Obes Surg. 2015 Feb;25(2):325–6.CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Kassir R, Breton C, Lointier P, et al. Laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass with hand-sewn gastrojejunostomy using an absorbable bidirectional monofilament barbed suture: review of the literature and illustrative case video. Surg Obes Relat Dis. 2014 May-Jun;10(3):560–1.CrossRefPubMed Kassir R, Breton C, Lointier P, et al. Laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass with hand-sewn gastrojejunostomy using an absorbable bidirectional monofilament barbed suture: review of the literature and illustrative case video. Surg Obes Relat Dis. 2014 May-Jun;10(3):560–1.CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat Gys B, Gys T, Lafullarde T. The use of unidirectional knotless barbed suture for enterotomy closure in Roux-en-Y gastric bypass: a randomized comparative study. Obes Surg. 2017 Mar 9; doi:10.1007/s11695-017-2628-3. Gys B, Gys T, Lafullarde T. The use of unidirectional knotless barbed suture for enterotomy closure in Roux-en-Y gastric bypass: a randomized comparative study. Obes Surg. 2017 Mar 9; doi:10.​1007/​s11695-017-2628-3.
Metadaten
Titel
Laparoscopic Linear Stapled Running Enterotomy Closure in Roux-en-Y Gastric Bypass Using Absorbable Unidirectional Barbed Suture (Stratafix® 2/0)
verfasst von
Ben Gys
Tobie Gys
Michael Ruyssers
Thierry Lafullarde
Publikationsdatum
08.08.2017
Verlag
Springer US
Erschienen in
Obesity Surgery / Ausgabe 10/2017
Print ISSN: 0960-8923
Elektronische ISSN: 1708-0428
DOI
https://doi.org/10.1007/s11695-017-2870-8

Neu im Fachgebiet Chirurgie

US-Team empfiehlt Gastropexie nach Hiatushernien-Op.

Zur Vermeidung von Rezidiven nach Reparatur einer paraösophagealen Hiatushernie sollte einem US-Team zufolge der Magen bei der Op. routinemäßig an der Bauchwand fixiert werden. Das Ergebnis einer randomisierten Studie scheint dafür zu sprechen.

Mit Lidocain kommt der Darm nicht schneller in Schwung

Verzögertes Wiederanspringen der Darmfunktion ist ein Hauptfaktor dafür, wenn Patientinnen und Patienten nach einer Kolonresektion länger als geplant im Krankenhaus bleiben müssen. Ob man diesem Problem mit Lidocain vorbeugen kann, war Thema einer Studie.

Das alles ändert sich für Arztpraxen in 2025

  • 31.12.2024
  • EBM
  • Nachrichten

Ab Januar greifen jede Menge Neuerungen – ob im EBM, Arbeits- und Steuerrecht oder bei der digitalen Vernetzung. Darunter einige Verbesserungen, aber teils auch Mehraufwand. „Same procedure as every year?“ – Ein Überblick.

Kein Unterschied bei inadäquaten Schocks zwischen ICD-Typen

Inadäquate Schockabgaben sind ein unerwünschter Effekt der Therapie mit implantierbaren Kardioverter-Defibrillatoren. Subkutanen Geräten haftet dabei der Ruf an, dafür besonders anfällig zu sein. Die PRAETORIAN-Forschungsgruppe ist dem nachgegangen.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.