Skip to main content
main-content

01.09.2008 | Ausgabe 3/2008

Journal of Gambling Studies 3/2008

Life Skills, Mathematical Reasoning and Critical Thinking: A Curriculum for the Prevention of Problem Gambling

Zeitschrift:
Journal of Gambling Studies > Ausgabe 3/2008
Autoren:
Nigel E. Turner, John Macdonald, Matthew Somerset
Wichtige Hinweise
This study was funded primarily by a grant from the Ontario Problem Gambling Research Centre. Preliminary research and development was funded by the National Center for Responsible Gaming. The points of view expressed in this paper are those of the authors and do not necessarily reflect the official position of the Centre for Addiction and Mental Health or our funding agencies. A partial summary of the data presented in this paper has been presented at various conferences including The National Council on Problem Gambling, Phoenix, 2004, The Responsible Gambling Council of Ontario, Toronto, 2004, International Council on Alcohol and Addiction, Toronto, 2003. A technical report from this study is available at http://​www.​gamblingresearch​.​org

Abstract

Previous studies have shown that youth are two to three times more likely than adults to report gambling related problems. This paper reports on the development and pilot evaluation of a school-based problem gambling prevention curriculum. The prevention program focused on problem gambling awareness and self-monitoring skills, coping skills, and knowledge of the nature of random events. The results of a controlled experiment evaluating the students learning from the program are reported. We found significant improvement in the students’ knowledge of random events, knowledge of problem gambling awareness and self-monitoring, and knowledge of coping skills. The results suggest that knowledge based material on random events, problem gambling awareness and self-monitoring skills, and coping skills can be taught. Future development of the curriculum will focus on content to expand the students’ coping skill options.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2008

Journal of Gambling Studies 3/2008 Zur Ausgabe

Neu im Fachgebiet Psychiatrie

Meistgelesene Bücher aus dem Fachgebiet

2017 | Buch

Pocket Guide Psychopharmaka von A bis Z

Im Pocket Guide finden Sie von A bis Z schnell und übersichtlich die "Erste-Hilfe"-Information rund um alle Psychopharmaka, die Sie auf Station und im Praxisalltag brauchen. Das Pocket-Buch passt bestens in die Kitteltasche. Auf eine ausführliche Darstellung der Störungen wurde bewusst verzichtet.

Autoren:
Prof. Dr. med. Otto Benkert, Prof. Dr. med. I.-G. Anghelescu, Prof. Dr. med. G. Gründer, Prof. Dr. med. P. Heiser, Prof. Dr. rer. Nat. C. Hiemke, Prof. Dr. med. H. Himmerich, Prof. Dr. med. F. Kiefer, Prof. Dr. med. C. Lange-Asschenfeldt, Prof. Dr. med., Dr. rer. nat., Dipl.-Psych. M.J. Müller, Dr. med., Dipl.-Kfm. M. Paulzen, Dr. med. F. Regen, Prof. Dr. med. A. Steiger, Prof. Dr. med. F. Weber

2016 | Buch

Klinikmanual Psychiatrie, Psychosomatik und Psychotherapie

Dieses Kitteltaschenbuch enthält übersichtlich und systematisch alle notwendigen Informationen zum schnellen Nachschlagen auf Station, in der Ambulanz oder im Konsildienst: Klare Handlungsanweisungen, Therapieempfehlungen und die notwendigen rechtlichen Hintergründe.

Herausgeber:
Prof. Dr. Dr. Frank Schneider