Skip to main content

Lernaufgaben im kompetenzförderlichen Sportunterricht

Theoretische Grundlagen und empirische Befunde

  • Book
  • © 2018

Overview

  • Kompetenzerwerb durch kognitive Aktivierung
  • Schülerforschung und Kompetenzdiskrus im sportdidaktischen Kontext
  • Aktuelle Studie zur Unterrichts- und Schülerforschung

Part of the book series: Bildung und Sport (BUS, volume 14)

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

eBook USD 59.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 79.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

Table of contents (8 chapters)

Keywords

About this book

Der Autor geht auf der Grundlage sportdidaktischer und der Arbeiten der Didaktiken anderer Unterrichtsfächer zum kompetenzförderlichen Unterricht der Frage nach, worauf die Aktivierung von Schülerinnen und Schüler durch Lernaufgaben im Sportunterricht abzielt. Im empirischen Teil der Arbeit zeigt er die Kontexte auf, in die Lehrkräfte ihre Aufgaben stellen, wie die Aufgabentexte und -kontexte von Schülerinnen und Schülern wahrgenommen werden und rekonstruiert daraufhin eine Lernaufgabe als Lernumgebung zum Kompetenzaufbau.

Authors and Affiliations

  • Institut für Sport- und Bewegungswissenschaften, Universität Duisburg-Essen , Essen, Germany

    Michael Pfitzner

About the author

Dr. Michael Pfitzner ist Professor für Sportpädagogik und -didaktik am Institut für Sport- und Bewegungswissenschaften der Universität Duisburg-Essen.



Bibliographic Information

  • Book Title: Lernaufgaben im kompetenzförderlichen Sportunterricht

  • Book Subtitle: Theoretische Grundlagen und empirische Befunde

  • Authors: Michael Pfitzner

  • Series Title: Bildung und Sport

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-19776-6

  • Publisher: Springer VS Wiesbaden

  • eBook Packages: Social Science and Law (German Language)

  • Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, ein Teil von Springer Nature 2018

  • Softcover ISBN: 978-3-658-19775-9Published: 15 June 2018

  • eBook ISBN: 978-3-658-19776-6Published: 06 June 2018

  • Series ISSN: 2512-0697

  • Series E-ISSN: 2512-0700

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: XXI, 394

  • Number of Illustrations: 99 b/w illustrations, 19 illustrations in colour

  • Topics: Learning & Instruction, Teaching and Teacher Education

Publish with us