Eur J Pediatr Surg 1991; 1(6): 353-357
DOI: 10.1055/s-2008-1042519
Original article

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Free Autogenous Muscle Transplantation in Children. Long-Term Results

L.  Hakelius1 , L.  Olsen2
  • 1Department of Plastic and Hand Surgery, University Hospital, Uppsala, Sweden
  • 2Department of Pediatric Surgery, University Hospital, Uppsala, Sweden
Further Information

Publication History

Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

For more than 15 years we have been using free muscle transplantation in the treatment of anal incontinence in children. This method implies transposition of a striated muscle, usually the palmaris longus, two weeks after denervation, to the perirectal area as a U-sling around the rectum corresponding to the location of the so-called puborectalis muscle. We have now evaluated the long-term results in all 26 children operated on by this method. Before the operation all children were totally incontinent after a primary repair. At follow-up after an average of 11 years and 4 months, 60 % of the cases were regarded as good, 16 % as fair, 8 % as improved and 16 % as failures. In our opinion, free muscle transplantation offers a good chance of achieving acceptable continence in a majority of incontinent children.

Zusammenfassung

Wir haben während mehr als 15 Jahren freie Muskeltransplantate zur Behandlung analer Inkontinenz verwandt. Die Methode besteht aus der Transplantation eines quergestreiften Muskels zur perirektalen Region. Zwei Wochen nach der Denervation des Muskels wird er an dem M. puborectalis als perirektale U-Schleife angelagert. Wir haben jetzt die langfristigen Ergebnisse aller 26 auf diese Weise operierten Kinder ausgewertet. Vor der Operation waren alle vollständig inkontinent. Bei der Nachuntersuchung, durchschnittlich 11 Jahre und 4 Monate nach der Transplantation wurden 60 % der Fälle als gut bewertet, 16 % als befriedigend, 8 % als verbessert und 16 % als unbefriedigend. Unserer Ansicht nach bieten freie Muskeltransplantate eine gute Möglichkeit, bei der Mehrzahl inkontinenter Kinder eine befriedigende Kontinenz zu erzielen.

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