Eur J Pediatr Surg 1997; 7(1): 11-12
DOI: 10.1055/s-2008-1071040
Original article

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Does Duodenal Atresia and Stenosis Prevent Midgut Volvulus in Malrotation?

M.  Samuel , R. A. Wheeler , A. G. Mami
  • Wessex Regional Centre for Paediatric Surgery, East Wing, Southampton General Hospital, Tremona Road, Southampton SO16 6YD, UK
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Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

Thirty-six of the 64 (56%) neonates with duodenal atresia and stenosis who were retrospectively reviewed had associated malrotation. A volvulus neonatorum (age: <28 days) was not encountered among these patients. Can the duodenal atresia and stenosis act as a flood gate mechanism, in the prevention of volvulus in these children?

Zusammenfassung

36 von 64 Neugeborenen (56%) mit Duodenalatresie oder Duodenalstenose wurden nachuntersucht und zeigten eine begleitende Malrotation. Ein Neugeborenenvolvulus hingegen (Volvulus innerhalb der ersten 28 Lebenstage) wurde bei diesen Kindern nicht beobachtet. Es wird deshalb der Frage nachgegangen, durch welchen Mechanismus möglicherweise Duodenalatresien und -Stenosen in der Lage sind, einen Volvulus bei Kindern mit Malrotation zu verhindern.

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